تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطوح مقاومت ۱۲۹۵ و ۱۲۹۷ به ترتیب به سطوح ۱۳۰۰ و ۱۳۰۴ افزایش یابد و بعد از آن بتواند هدف ۱۳۰۸ را لمس کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۲۸۷ و ۱۲۸۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و چنانچه سطوح مقاومت ۱۲۹۵ و ۱۲۹۷ شکسته شود نه تنها سیگنالی در جهت افزایش قیمت در موج C به سطح ۱۳۰۸ می باشد بلکه الگوی گوه افزایشی با هدف ۱۳۲۰ را بیشتر تایید خواهد کرد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکست سطوح حمایت ۱۲۸۳ و ۱۲۸۲ منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۲۷۴ و ۱۲۶۶ می شود. هفته جاری هفته ی مهمی برای قیمت جهانی اونس طلا خواهد بود و از آنجایی که قیمت در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۹۵ و ۱۲۹۷ قرار دارد بازار احتمالا از این سطح عبور خواهد کرد.

از نظر تحلیل فاندامنتال و بنیادی صورتجلسه بانک فدرال رزرو آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد نشان دهنده حاکم بودن فضایی منفعلانه در مورد افزایش نرخ بهره بوده و این مسئله موجب تقویت قیمت جهانی طلا به نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۹۵ و ۱۲۹۷ شده است.

ابراز نگرانی برخی از اعضای بانک فدرال در خصوص کاهش رشد تورم نیز احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس سال آینده را کاهش داده است و این در حالی است که موضوع افزایش نرخ بهره بانک فدرال در ماه دسامبر سال جاری در بازار لحاظ شده و قبلا تاثیر کاهشی خود را بر قیمت جهانی اونس طلا گذاشته است.

ارزش دلار آمریکا در نزدیکی پایین ترین سطوح ۲ ماه اخیر باقی مانده است و با توجه به نرخ تورم پایین در ایالات متحده آمریکا، سرمایه گذاران متوجه رویکرد نگاه محتاطانه بانک فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره شده اند که این مساله به تقویت قیمت جهانی طلا کمک کرده است. فردا سرمایه گذاران در انتظار برگزاری جلسه استماع کنگره در مورد ریاست آقای جرومی پاول بر بانک فدرال رزرو هستند که قرار است فردا بعد از ظهر برگزار شود.

این هفته در بازار آمریکا عمده توجهات بازار به فروش خانه های نوساز ، ضریب اطمینان مصرف کنندگان ، شاخص مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی ، شاخص مصارف و در آمدهای شخصی ، شاخص خالص تعدیل هزینه مصرف شخصی (PCE) ، موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) و سخنرانی مقامات بانک مرکزی آمریکا معطوف شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا