تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۶۹۴۵ دلار در هر تن کاهش یابد که این حرکت را عدم توانایی قیمت در عبور از سطوح مقاومت ۶۹۹۹ و ۷۰۲۰ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۷۱۷۷ به ۶۷۱۳ و بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷ قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی نسبتا خوبی آغاز شده است و اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۶۹۴۵ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش و ریزش بیشتر قیمت به سطح ۶۸۹۰ می شود. واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز به خسته شدن روند افزایشی اشاره دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۷۰۲۰ به استمرار روند افزایشی و تقویت قیمت مس به سطح ۷۰۶۷ می انجامد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۲۱۰۳ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۲۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۱۲۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷) به ۲۰۶۸ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۲۱۰۳ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۸۹ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۰۶۸ یک الگوی تخت و صاف (flat) را اتخاذ کرده است که شامل سه موج می باشد و از نظر طولی با یکدیگر برابر هستند. براساس تجزیه و تحلیل تکنیکال این الگو بخشی از الگوی زیگزاگی شکل است که از سه موج تشکیل شده است و موج سوم یعنی موج C می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را به سطوح پایین ۲۰۶۸ بکشاند. این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۴۱ موجب تقویت قیمت به سطح ۲۱۵۹ می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن