تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۲۹۲ با حمایت روبرو شود و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۱۳۰۰ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی پروجکشن از موج افزایشی C تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت اونس طلا به بالای خط روند از الگوی گوه رسیده است که بیشتر به یک الگوی افزایشی شبیه است با این حال افزایش قیمت به بالای سطح ۱۳۰۰ تاییدی در جهت این الگوی افزایشی گوه می باشد که می تواند هدف افزایشی ۱۳۲۰ را مشخص سازد. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۰ منجر به برگشت به سطوح حمایت بعدی ۱۲۸۷ و ۱۲۸۳ می شود.

قیمت جهانی اونس طلا در نزدیکی بالاترین سطح ۶ هفته اخیر در نوسان است و از نظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال برای امروز سرمایه گذاران در انتظار جلسه استماع جرومی پاول نامزد رئیس بانک فدرال رزرو و رای مجلس در مورد اصلاحات مالیاتی آمریکا هستند.

سخنان جرومی پاول، رئیس نامزد تصدی پست ریاست بانک فدرال رزرو آمریکا و رای احتمالی سنا به طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا می توانند باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا شوند هر چند در این میان باید به احتمال آزمایش موشک بالستیک دیگر توسط کره شمالی نیز اشاره کرد که ممکن است به کمک اونس طلا بیاید. پاول پیش از جلسه استماع امروز، خود را به عنوان پیرو سیاست های دوران ریاست یلن و جانشین قبلی وی بن برنانکی معرفی کرد.

از آنجاییکه تصمیمات پاول در مورد نرخ بهره تفاوتی با تصمیمات یلن نخواهد داشت و به باور ما همچنان رویکردی محتاطانه تری را در پیش خواهد گرفت این مساله در لابه لای سخنرانی امروز پاول به تقویت قیمت جهانی طلا کمک خواهد کرد. با این حال رفتار نه چندان تند و تیز بازار حکایت از این دارد که معامله گران ترجیح می دهند که به انتظار شنیدن سخنان جرومی پاول و رای احتمالی سنا به طرح نظام مالیاتی آمریکا بنشینند.

از سوی دیگر انتشار گزارش هایی در مورد احتمال آماده شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک دیگر نیز تا حدی موجب افزایش خرید دارایی ها امن نظیر طلا شده است و برای امروز ممکن است قیمت جهانی طلا در نزدیکی سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۹۰ با حمایت روبرو شود.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد و جرومی پاول موضع ملایم خود را در خصوص افزایش نرخ بهره حفظ کند، اونس طلا از این فرصت برای ایجاد یک موج افزایشی استفاده خواهد کرد و تا منطقه ۱۳۰۰ تقویت خواهد شد و اگر این سطح روانی نیز شکسته شود، شکست مهمی محسوب می شود. امروز همچنین در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا در ماه نوامبر (پیش بینی بازار ۱۲۴٫۰۰ ، رقم قبلی ۱۲۵٫۹) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا