تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۷٫۲۴ اصلاح کند و سیگنال فروش صادر کتد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۷۲ نشان داده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۷٫۷۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی III قرار داشت که شکسته شد و این حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت تا نزدیکی سطح مقاومت ۵۸٫۴۹ اتفاق افتاده بود کاملا وارونه شده است که این به معنای استمرار کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح حمایت بعدی ۵۷٫۲۴ می باشد.

در چارت روزانه نیز الگوی پوششی نزولی (Bearish Engulfing) به تارگت نزولی ۵۶٫۸۹ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از روند افزایشی ۴۹٫۱۰ قرار گرفته است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸٫۰۱ موجب تقویت قیمت به سطوح ۵۸٫۴۹ و ۵۸٫۸۷ می شود که در چارت یک ساعته مشخص گردیده است.

نگرانی و شک و تردید سرمایه گذاران از تمدید توافق کاهش سطح تولیدات نفت اوپک در نشست روز ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ و همچنین پایان یافتن تعمیرات خط لوله کی استون که خط لوله انتقال نفت کانادا به آمریکا است از جمله دلایل این کاهش قیمت نفت در بازار در طی ۲۴ ساعته گذشته محسوب می شود که پیش بینی می شود تا سطوح ۵۷٫۲۴ و ۵۶٫۸۹ اصلاح داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح حمایت ۶۳٫۰۹ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۲٫۷۴ می شود. این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۰۴ موجب تقویت قیمت به سطوح ۶۴٫۳۸ و ۶۴٫۸۹ دلار در هر بشکه می شود.

هرچند که احتمال تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش موجب شده تا قیمت نفت طی هفته ای اخیر در بازارهای جهانی روندی افزایشی را طی کند اما احتمال افزایش تولید نفت خام آمریکا و پایان یافتن تعمیرات خط لوله کی استون که خط لوله انتقال نفت کانادا به آمریکا است موجب کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار شده است.

افزایش فعالیت های حفاری نفت آمریکا به معنای این است که تولید احتمالا افزایش می یابد. شرکت های انرژی آمریکا هفته گذشته بر تعداد دکل های فعال نفتی این کشور افزودند بطوریکه شمارش ماهانه دکل های نفتی شرکت بیکر هیوز برای نخستین بار از ماه جولای افزایش نشان داد و دکل های فعال به ۷۴۷ دکل رسیدند. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن