تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۶۷۹۲ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۷۳۷ می شود.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مشخص است این موج کاهشی قیمت جهانی مس که از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) شروع شده است هنوز به اتمام نرسیده است. این کاهش قیمت در قالب یک موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱۷۷ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج کنونی یعنی موج ۴ به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۶۸۴۶ پایان می یابد و بعد از آن باید منتظر کاهش قیمت جهانی مس در موج نزولی ۵ به سطح ۶۷۹۲ باشیم. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت جهانی مس در این موج نزولی C ممکن است تا سطح ۶۷۳۷ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۴۶ نه تنها باعث افزایش قیمت جهانی مس به سطح ۶۹۱۴ می شود بلکه الگوی قیمت مس که از سطح ۶۷۸۲ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است را به شکل یک الگوی سر و شانه وارونه تبدیل خواهد کرد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۰۹۵ را تاچ کند که این حرکت را ادامه حرکت کاهشی قیمت از سطح ۲۱۴۰ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این کاهش قیمت در قالب یک موج نزولی C شکل گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷) به این سو می باشد و قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج قادر است خود را تا سطح ۲۰۶۸ (پایین ترین سطح ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷) پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۲۰۶۸ به ۲۱۴۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۲۰۹۵ نشان می دهد که موقتا مانع از استمرار حرکت کاهشی در موج C شده است و همین مساله باعث تشکیل حرکت اصلاحی کوتاه قیمت این فلز شده است.

به باور ما این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۱۲ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر کاهش قیمت به سطح ۲۰۶۸ باشیم و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۱۲ موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۱۲۳ و ۲۱۴۰ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن