تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۶٫۸۹ دلار در هر بشکه را تاچ کند و با شکست آن به سطح حمایت بعدی ۵۶٫۳۸ کاهش یابد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۵۸٫۱۰ با قدرت شکسته شود و سناریوی نزولی را نقض کند.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (۳) قرار دارند که در چارت روزانه دیده می شود.

به باور ما این موج به احتمال زیاد در موج کنونی (۴) معکوس و وارونه خواهد شد و با ورود فروشندگان می تواند خود را تا سطح ۵۵٫۳۹ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به کف کانال افزایشی است و برای امروز معامله گران منتظر نتیجه جلسه اوپک هستند.

براساس آن چیزی که در چارت روزانه مشخص است قیمت نفت خام سبک آمریکا در اولین تلاش خود در شکست سطح مقاومت ۵۶٫۸۹ ناموفق بوده و به احتمال زیاد امروز بتواند از سطح حمایت ۵۶٫۸۹ عبور کند و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۸٫۱۰ موجب نقض سناریوی نزولی و افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۱۶ می شود.

لازم به ذکر است امروز جلسه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین برگزار می شود و قرار است در این نشست برای تمدید طرح کاهش تولید نفت تصمیم گرفته شود. آنچه منابع آگاه گفته ‌اند تصمیم به تمدید ۹ ماهه طرح کاهش تولید نفت تا حدی زیاد محتمل است.

از این رو کشورهای اوپک و غیر اوپک امروز در وین با تمدید طرح کاهش تولید نفت تا آخر سال ۲۰۱۸ به احتمال زیاد موافقت خواهند کرد. طرح کاهش تولید نفتی که پیش از این کشورهای اوپک و غیر اوپک توافق کرده بودند در مارس ۲۰۱۸ پایان می‌یابد. براساس این طرح که یک سال از زمان اجرای آن می‌گذرد کشورها توافق کرده بودند تولیدشان را روزانه ۱٫۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۶۴٫۳۸ به ترتیب به سطوح ۶۴٫۸۹ و ۶۵٫۰۳ افزایش یابد در غیر این صورت ممکن است دوباره به سطح حمایت ۶۲٫۷۴ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۲٫۲۳ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند. این موج کنونی به نظر می رسد که بخشی از موج اصلاحی از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) باشد و سه موج این موج اصلاحی را ساخته است. از منظر تحلیل تکنیکال موج کنونی c قادر است قیمت را تا سطح ۶۱٫۴۱ پایین بکشاند که این سطح نزدیک به کف موج a می باشد.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال چندین بار برای شکست سطح مقاومت ۶۳٫۹۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) حمله کرده که هر بار ناموفق بوده است و این عدم توانایی قیمت به معنای کاهش قیمت به سوی سطح ۶۱٫۴۸ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۳۸ موجب تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۰۳ دلار در هر بشکه می شود که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن