تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۷۹۲ دلار در هر تن را تاچ کند و این حرکت را تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۶۷۳۷ و ۶۷۱۳ نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک بر روی پایین ترین قیمت ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ و خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که به پنج موج کوچک تقسیم شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این ساختار پنج موجی به همراه واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI به تکمیل شدن موج نزولی C یا اولین قسمت از این موج اشاره دارد و برای امروز احتمال تشکیل حرکت اصلاحی و افزایشی به سطوح ۶۷۹۲ و ۶۸۴۶ وجود دارد.

برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۶۷۹۲ شکسته شود موجب تقویت قیمت مس به سطح مقاومت ۶۸۴۶ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۷۱۳ شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۶۶۶۹ خواهد بود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۲۰۲۸ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۴۹ نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۴۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار داشت که شکسته شد و این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۱۵ (بالاترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۷) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که موج نزولی C دیر یا زود می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۱۹۹۳ پایین بکشاند اما برای امروز بهتر است هدف واقع بینانه قیمت را در سطح ۲۰۲۸ در نظر گرفت اما اگر این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۲۰۱۳ می شود. در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۴۹ که حالا تبدیل به مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی شده است موجب تقویت قیمت آن به سطح ۲۰۶۶ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن