تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۱۲۷۱ به سطح ۱۲۶۳ کاهش یابد و این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی گوه (wedge) در چارت پایین نشان داده است.

این تحلیل ریتریسمنت براساس روند افزایشی قیمت از سطح ۱۲۶۳ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷) به ۱۲۹۹ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) می باشد و به کاهش قیمت به پایین سطح ۱۲۷۱ اشاره دارد که این سطح آخرین سد در برابر ریزش قیمت به سطح ۱۲۶۳ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی گوه که از سطح ۱۲۶۰ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر ۲۰۱۷) به این سو شکل گرفته است بیشتر شبیه به یک الگوی کاهشی ادامه دهنده است که به محض شکست سطح حمایت ۱۲۷۱ بیشتر تایید خواهد شد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نیز نشان می دهد که سطح حمایت ۱۲۸۱ شکسته شده و راه برای کاهش بیشتر به سطح حمایت ۱۲۶۳ فراهم شده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح ۱۲۸۱ می باشد که تبدیل به مقاومت شده است.

شاخص سهام صنعتی داوجونز آمریکا روز گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشت و به رکورد تاریخی ۲۴ هزار واحد رسید و گمانه زنی ها در خصوص موفقیت سنا در تصویب قانون جدید مالیاتی موجب شده است تا ارزش قیمت جهانی طلا به کمترین نرخهای ۳٫۵ هفته گذشته با کاهش روبرو شود و این مساله افزایش قیمت دلار در مقابل ین ژاپن را تا نزدیکی سطح ۱۱۲٫۷۰ در پی داشته باشد. تصویب این لایحه راه را برای تغییر قوانین مالیاتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن است هموار می کند.

طبق این لایحه، دولت این اجازه را پیدا می کند که مالیات ها را کاهش داده و طی یک دهه آینده تا حدود ۱٫۵ تریلیون دلار دیگر کسری بودجه فدرال داشته باشد. تصویب بودجه آمریکا باعث خواهد شد تا طرفداران اصلاح قوانین مالیاتی بتوانند با قدرت بیشتری پیگیر این موضوع شوند و از طرفی  می تواند زمینه ساز افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو شود.

وضعیت در بازار بورس سهام آمریکا مثبت است و فعلا سرمایه گذاری در بازار کالاهایی مانند طلا سود آور نیست و توجه سرمایه گذاران در کوتاه مدت روی بازار بورس سهام معطوف شده است و در عین حال نیز منتظر افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری هستند.

قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

ادامه رشد شاخص ها در بازار بورس سهام و بالا رفتن میزان نرخ بازدهی اوراق قرضه موجب تحت فشار قرار گرفتن طلا به پایین سطح ۱۲۸۱ شده است و از سوی دیگر بازار همچنان در انتظار رای گیری در مورد طرح اصلاح ساختار نظام مالیاتی آمریکا است. امروز در ایالات متحده در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص کلی تولیدات (ISM Manufacturing)  تمرکز بازار را به خود جلب خواهد نمود. انتظار می رود این شاخص در ماه نوامبر از رقم قبلی ۵۸٫۷ به ۵۸٫۴ تغییر یابد. آقای پاتریک هارکر رئیس بانک فدرال رزرو ایالت فیلادلفیا و از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا نیز ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا