تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۱۲۷۱ به سطح حمایت بعدی ۱۲۶۳ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

این تحلیل ریتریسمنت و سطح حمایت ۱۲۷۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) براساس روند افزایشی قیمت از سطح ۱۲۶۳ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷) به ۱۲۹۹ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) می باشد و به کاهش قیمت به پایین سطح ۱۲۷۱ اشاره دارد که در نمودار یک ساعته این سطح آخرین سد در برابر فرود قیمت به سطح ۱۲۶۳ می باشد.

هر چند روز جمعه قیمت در برخورد به این سطح حمایت مقداری آنهم بیش از حد انتظارات اصلاح کرد اما این حرکت اصلاحی خلاف روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۲۹۹ در نظر گرفته می شود نه به عنوان استمرار حرکت افزایشی از سطح ۱۲۶۳٫ از این جهت می تواند نشانه تایید شروع حرکت نزولی باشد. بررسی سطوح فیبوناچی دیگر در نمودار روزانه نیز به کاهش قیمت به سمت ۱۲۶۲ (خط فیبوناچی ریتریمسنت ۶۱٫۸ درصدی) اشاره می کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۷۷ و به شرط تثبیت کندل دوساعته قیمت در بالای آن موجب تقویت قیمت به سطوح مقاومت بعدی ۱۲۸۱ و ۱۲۸۵ می شود در غیر این صورت همانطور که در بالا اشاره شد می بایست منتظر شکست سطح حمایت ۱۲۷۱ و کاهش قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۲۶۳ باشیم.

سنای آمریکا بالاخره لایحه کاهش مالیات ۱٫۵ تریلیون دلاری جمهوریخواهان را روز شنبه تصویب کرد و تصویب طرح کاهش مالیاتی ترامپ نیز موجب می شود تا رشد اقتصاد ی و تورم در آمریکا افزایش یابد و این مساله بانک فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا بهره را سریعتر از انتظارات سرمایه گذاران افزایش دهد. این طرح با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید. سناتور باب کورکر تنها جمهوریخواهی است که رای منفی به این لایحه داد.

با تصویب طرح مالیات در سنا، قدم بعدی ادغام آن با لایحه پیشتر تصویب شده از سوی مجلس نمایندگان خواهد بود. این قانون تا قبل از عید کریستمس و آنهم پس از امضای دونالد ترامپ اجرایی خواهد شد. طرح تصویب شده قرار است مالیات شرکت ها را به صورت دائم و مالیات بر درآمد را به صورت موقت کاهش دهد. این طرح بدهی آمریکا را تا ۱ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد دلار افزایش خواهد داد. بر اساس این طرح مالیات شرکتها از ۳۵ درصد به ۲۲ یا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

 در خبری دیگر شبکه خبری ای بی سی نیوز اعلام کرد برایان راس خبرنگار ارشد خود را به دلیل دادن گزارشی اشتباه درباره مایکل فلین که منجر به سقوط سهام و افزایش قیمت جهانی طلا تا سطح ۱۲۸۹ در روز جمعه شده بود از کار در این رسانه به مدت ۴ هفته معلق کرد. در واکنش به تصویب طرح اصلاح مالیاتی سنا آمریکا، ارزش دلار آمریکا مقابل ین ژاپن تا نزدیکی سطح ۱۱۳٫۰۰ بالا آمد و از آنجایی که سرانجام دونالد ترامپ موفق به متقاعد کردن جمهوری‌خواهان برای تصویب لایحه اصلاح مالیاتی بزرگ در آمریکا شد قیمت جهانی اونس طلا مجدد در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۲۷۱ می باشد.

بدین دلیل حرکت قیمت نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۲۷۱ روندی کاملاً نزولی را با هدف ۱۲۶۳ به همراه خواهد داشت. در تقویم اقتصادی امروز بازار آمریکا، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار، انتشار خبر سفارشات کارخانه ای آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۴- ، رقم قبلی %۱٫۴) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا