تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۷٫۷۳ و ۵۷٫۴۶ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) قرار دارد و در این موج قادر است خود را تا محدوده ۵۷٫۴۶ و ۵۶٫۵۸ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا به نظر می رسد که در محدوده ۵۶٫۳۸ و ۵۹٫۱۶ در نوسان باشد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (۳) تشکیل شده اند و می تواند منجر به کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح ۵۶٫۳۸ شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸٫۳۴ به تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۵۴ و ۵۸٫۸۸ می انجامد.

از نظر تحلیل فاندامنتال شرکت های حفاری نفت شیل آمریکا در هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری خود را زیاد کردند که این خبر نیز به کاهش قیمت نفت در بازار دامن زده است. شرکت حفاری نفتی بیکر هیوز آمریکا در هفته منتهی به اول دسامبر دو سکوی حفاری دیگر را به فعالیت های خود اضافه کرد و تعداد کل سکوها را به ۷۴۹ سکو رسانده است که بالاترین رقم از ماه سپتامبر تاکنون بوده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه ۶۲٫۸۴ و ۶۳٫۹۴ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد و سیگنال خرید یا فروش صادر نماید.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارند و برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۳٫۹۴ افزایش یابد تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی و صدور سیگنال خرید به سوی سطح ۶۵٫۰۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۲٫۸۴ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت به سطح ۶۱٫۴۸ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سطح مماس با کف کانال افزایشی نیز می باشد.

بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت دریای شمال وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. برای امروز شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن