تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا قیمت آن بین منطقه خنثی ۱۲۷۷ و ۱۲۷۱ قرار دارد و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می وشد این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴۵ درصدی از روند افزایشی ۱۲۶۳ (پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷) به ۱۲۹۹ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۷۷ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۸۱ و ۱۲۸۵ صادر خواهد کرد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۷۱ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۲۶۳ می شود.

تمایلات بازار بیشتر نشان می دهد تا زمانیکه قیمت در پایین سطح ۱۲۷۷ قرار گرفته ممکن است به سوی سطح ۱۲۶۳ کاهش یابد. نمودار روزانه قیمت نیز به کاهش قیمت به سطح ۱۲۶۲ اشاره دارد که این حرکت را شکست سطح حمایت ۱۲۸۰ نشان داده است. باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

در قیمت جهانی اونس طلا حرکت خنثی مابین نرخهای ۱۲۷۷ و ۱۲۷۱ با شیب کاهشی ادامه دارد و معامله گران منتظر گام بعدی در مورد قانون اصلاحات مالیاتی آمریکا هستند. تصویب طرح اصلاح ساختار مالیاتی آمریکا در سنا فعلا موجب کاهش قیمت جهانی طلا به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۱ شده است و همچنین سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر هفته جاری هستند که آخرین گزارش قبل از جلسه سیاستگذاری بانک فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده خواهد بود.

تاریخ بانک فدرال رزرو  نشان داده است که مقامات این نهاد علاقه ای به هیجان زده کردن بازار ندارند و همواره عددی را اعمال کردند که مد نظر بازار بوده است که اگر این سناریو هفته آینده نیز تکرار شود ۰٫۲۵ واحد نرخ بهره افزایش پیدا خواهد کرد. اما جدای از میزان نرخ بهره، بیانیه ای که بانک فدرال رزرو صادر می کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش طلا می کند. در حال حاضر اونس طلا در یک موج نزولی قرار دارد و به نظر می رسد که اگر خبر روز جمعه آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) قوی تر از حد پیش بینی ها (۲۰۰ هزار) باشد به این رفتار خود ادامه دهد.

این خبر همواره یکی از تاثیر گذارترین اخبار بر بازارهای مالی است و این هفته نیز مستثنی نخواهد بود. فی الواقع سکوت اخیر بازار نیز موئد این مسئله است که انفجاری مهیب در راه است. خبر این هفته اشتغال آمریکا به نوعی تکلیف بازار را مشخص می کند و نقطه عطفی در روند بازار خواهد بود. از منظر تحلیل تکنیکی نیز در حال حاضر قیمت جهانی طلا فاصله چندانی تا سطح حمایت ۱۲۷۱ ندارد و احتمال شکست این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود کاهش خواهد داشت و خود را به سطح حمایت بعدی ۱۲۶۳ نزدیک تر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا