تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۵۷٫۴۶ به سطوح ۵۷٫۱۲ و ۵۶٫۸۹ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) می باشد و در بیشترین قدرت نزولی خود می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۵۶٫۵۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

چارت روزانه و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نیز اشاره به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۵۶٫۸۹ و ۵۶٫۳۸ دارد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (۳) قرار دارند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط رشد قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۷٫۷۳ می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد زیرا شکست سطح مقاومت ۵۷٫۷۳ می تواند قیمت را تا سطح ۵۸٫۰۰ افزایش دهد که در نمودار تایم فریم یک ساعته مشخص شده است. در حال حاضر همه چشم ها به آمارهای میزان ذخایر نفت خام آمریکا که امشب و فردا منتشر خواهد شد دوخته شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۱٫۴۸ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۲٫۸۴ در چارت روزانه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۶۲٫۸۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۱٫۴۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که انتظار داریم بعد از برخورد به این سطح حمایت روند افزایشی خود را از سرگیرد زیرا این سطح مماس با کف کانال افزایشی می باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این حرکت اصلاحی از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) را تشکیل داده است. به باور ما این موج اصلاحی بیشتر شبیه به یک الگوی تخت (flat) است و به معنای آن است که احتمالا این موج در حوالی سطح حمایت ۶۱٫۴۸ تکمیل خواهد شد و بعد از آن احتمال افزایش قیمت نفت برنت وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۲٫۸۴ که حالا تبدیل به مقاومت مهم روزانه شده است می تواند قیمت را تا سطح ۶۳٫۹۴ افزایش دهد در غیر این صورت امروز فروشندگان تلاش خود را برای کاهش قیمت به سطح ۶۱٫۴۸ دلار در هر بشکه خواهند کرد. از نظر تحلیل فاندامنتال و بنیادی نیز همه چشم ها به آمارهای میزان ذخایر نفت خام آمریکا که امشب و فردا منتشر خواهد شد دوخته شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن