تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال فروش صادر کند و دو مرتبه سطح حمایت ۶۷۹۱ دلار در هر تن را تاچ کند که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۶۷۲۰ (پایین ترین سطح ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷) تایید کرده است. این تکمیل شدن موج اصلاحی را بررسی ساختار حرکتی سه موجی قیمت و عمق کاهش قیمت مس از سطح ۶۸۷۶ (بالاترین سطح ۱ دسامبر ۲۰۱۷) به وضوح نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) به ۶۷۲۰ (پایین ترین سطح ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷) به سطح حمایت ۶۷۹۱ اشاره کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود که موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت مس شده است.

به باور ما حتی اگر هم این حرکت اصلاحی گسترش بیشتری داشته باشد قیمت مس کف موج دوم یعنی موج b را در حوالی سطح ۶۷۶۴ دوباره لمس خواهد کرد. این در حالی است که در حرکت صعودی تنها رشد قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۸۳۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) موجب افزایش قیمت مس به سطوح ۶۸۴۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) و ۶۸۷۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در منطقه خنثی ۲۰۶۶ و ۲۰۸۴ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت بعدی مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی C تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۰۸۴ شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش تا سطح ۲۱۰۵ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۶۶ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سطح ۲۰۴۹ خواهد شد.

با این حال تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد زیرا قیمت آن دو بار تلاش کرده از سطح مقاومت ۲۰۸۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) عبور کند اما ناموفق بوده است و ساختار سه موجی قیمت از سطح ۲۰۳۹ نیز به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح حمایت ۲۰۶۶ دلار در هر تن اشاره می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن