تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سطح حمایت ۶۴۹۲ دلار در هر تن کاهش یابد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۶۴۵۰ سیگنال فروش صادر کند که این حرکت کاهشی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت مس دیده می شود این سطوح حمایت ۶۴۹۲ و ۶۴۵۱ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که این موج کاهشی از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج قادر است قیمت مس را تا سطح ۶۳۸۲ پایین بکشاند که به باور ما به محض شکست سطح ۶۴۵۰ این تارگت نزولی تحقق خواهد یافت. در چارت پایین الگوی سر و شانه که از سطح ۶۷۶۱ (پایین ترین سطح ۹ نوامبر ۲۰۱۷) به این سو شکل گرفته است نیز به تارگت نزولی در حدود سطح ۶۳۸۲ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵۶۰ می تواند موجب تقویت قیمت مس به سطح ۶۶۲۳ شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۲۰۲۸ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۴۹ به روشنی مشخص کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۴۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۲۰۲۸ حرکت خواهد کرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت آن نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت نزولی چنانچه این سطح حمایت ۲۰۲۸ نیز شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۱۳ خواهد شد و بعد از آن می بایست منتظر کاهش بیشتر تا سطح ۱۹۹۳ باشیم. از منظر تحلیل تکنیکال بعد از حرکت نزولی زیگزاگی شکل از سطح ۲۰۸۶ (بالاترین سطح ۱ دسامبر ۲۰۱۷) کاهش فعلی قیمت آن به احتمال زیاد سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در چارت روزانه نیز به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی سیگنال فروش به سطح ۱۹۹۲ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد و به احتمال زیاد قیمت آن بتواند بعد از اولین تلاش ناموفق خود در روز ۳۰ نوامبر این بار به پایین سطح حمایت ۲۰۳۵ کاهش یابد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۰۶۶ دلار در هر تن خواهد بود که در چارت یک ساعته بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن