تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۵٫۷۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد و تا این سطح سگینال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) قرار گرفته است که در این موج قیمت آن به پایین سطح حمایت ۵۶٫۰۴ کاهش یافته است.

از این رو برای امروز شانس ریزش بیشتر قیمت به سطوح ۵۵٫۷۰ و ۵۵٫۱۶ زیاد است و از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه وارونه قیمت که از سطح ۵۶٫۷۵ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته تا حدودی تایید شده است که این به حد تارگت ۵۵٫۱۶ اشاره دارد. در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نیز تارگت نزولی ۵۵٫۳۹ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۶٫۴۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) خواهد بود. از منظر تحلیل بنیادی افزایش موجودی ذخایر سوخت ایالات متحده آمریکا یکی از دلایل ریزش قیمت نفت آمریکا به کمترین نرخهای سه هفته اخیر است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۱٫۰۸ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۰٫۷۶ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی c یعنی سومین از چرخه سه موجی از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) قرار دارد و در این موج قادر است تا سطح ۶۰٫۷۶ کاهش داشته باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی دیده می شود.

هر چند سطح حمایت ۶۱٫۰۸ موقتا مانع از کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال شده است اما این حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۶۱٫۶۰ یا ۶۱٫۸۲ خواهد بود و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند کاهشی قیمت به سوی سطوح ۶۱٫۰۸ و ۶۰٫۷۶ بود.

سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۶۰٫۶۵ دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت ۵۹٫۹۴ دلار در هر بشکه می شود که در نمودار روزانه مشاهده می فرمائید. دلیل کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال، افزایش موجودی محصولات فرآوری شده ی موجودی ذخایر نفتی در آمریکا است و همانطور که می دانیم معمولا افزایش ذخایر این محصولات نشانه ی عدم تمایل بازار به افزایش میزان تقاضای نفت در بازار است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن