تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۶۲ به سطح ۱۲۵۰ کاهش یابد و تا این سطح سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در میان مدت به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در این موج قادر است تا سطوح ۱۲۳۸ و ۱۲۰۱ ریزش داشته باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. شکسته شدن سطوح حمایت ۱۲۶۲ و ۱۲۶۱ تاییدی از ادامه روند نزولی است و احتمال ادامه حرکت کاهشی به سطح ۱۲۵۰ بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

خوش بینی ها در خصوص اینکه روند تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا از سوی قانونگذارن در حال پیشرفت است و جمهوری خواهان سنا ایالات متحده جهت حل اختلافات با مجلس نمایندگان بر سر مذاکرات تا پیش از مهلت تعیین شده (۲۲ دسامبر ۲۰۱۷) موافقت کرده اند موجب تقویت دلار آمریکا در بازارها شده است و این مساله قیمت جهانی طلا را با کاهش مواجه ساخته است.

در واقع گمانه زنی ها در مورد رشد اقتصاد آمریکا پس از تصویب لایحه معافیت های مالیاتی در سنای این کشور منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۲۵۰می شود. همچنین سرمایه گذاران فردا در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا هستند که آخرین گزارش قبل از جلسه سیاستگذاری بانک فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده خواهد بود.

در مورد نرخ بهره بانک فدرال نیز تاریخ بانک فدرال رزرو آمریکا نشان داده است که مقامات این نهاد علاقه ای به هیجان زده کردن بازار ندارند و همواره عددی را اعمال کردند که مد نظر بازار بوده است که اگر این سناریو هفته آینده نیز تکرار شود ۰٫۲۵ واحد نرخ بهره افزایش پیدا خواهد کرد. اما جدای از میزان نرخ بهره، بیانیه ای که بانک فدرال رزرو صادر می کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش طلا می کند.

در حال حاضر اونس طلا در یک موج نزولی قرار دارد و به نظر می رسد که اگر خبر فردا آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) قوی تر از حد پیش بینی ها (۲۰۰ هزار) باشد به این رفتار خود ادامه دهد. در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۴۰۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۳۸۰۰۰) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا