تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تارگت نزولی ۱۲۳۸ را لمس کند و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت کاهشی را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آن در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطوح ۱۲۳۸ و ۱۲۰۲ ریزش داشته باشد و این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

الگوی گوه هدف نزولی ۱۲۳۸ را تایید کرده است و این الگو به همراه کاهش قیمت از سطح ۱۳۵۷ به ۱۲۶۰ یک الگوی پرچم را شکل داده است که تارگت نزدیک به سطح ۱۲۰۲ را نشانه گرفته است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطوح مقاومت ۱۲۵۰ و ۱۲۵۶ می باشد.

تصویب یک لایحه موقت برای بودجه دولتی آمریکا خوش بینی ها از تصویب نهایی لایحه اصلاح مالیاتی آمریکا را افزایش داده است و پیش ‌بینی مثبت درباره اجرای اصلاحات مالیاتی ترامپ بالا گرفته است و به دلیل اینکه قانون‌ گذاران پیشرفتی را در تصویب اصلاحات مالیاتی ترامپ اعلام کردند به نظر می رسد روند منفی اونس طلا به سطح ۱۲۳۸ ادامه داشته باشد.

همچنین امیدواری بازار به اینکه با انجام اصلاحات مالیاتی در آمریکا‌ اقتصاد آمریکا رشد بیشتری داشته باشد قیمت جهانی طلا در حال حاضر در مسیر نزولی با تارگت های مشخص شده قرار دارد. بنابراین ظاهرا طلا چاره ای جز کاهش تا پایین ترین نرخهای ۴ ماهه گذشته ندارد، از طرفی خوش بینی ها درباره اجرای اصلاحات مالیاتی ترامپ رو به افزایش است و از طرف دیگر دلار که همواره رابطه معکوسی با طلا داشته است در حال افزایش می باشد.

امروز در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) برای ماه نوامبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و در این گزارش شاخص های مرتبط با بازار کار اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاورزی ایجاد شده است) می باشد که این شاخص تعداد کارکنانی را که چه به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در بخشهای خصوصی و دولتی آمریکا مشغول بکار شده و حقوق دریافت کرده اند را معین می کند. این گزارش وضعیت اشتغال را که یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی است نشان می دهد.

علاوه بر این دو مولفه بسیار مهم که همواره مورد توجه بازار بوده اند و واکنش های متعددی را به همراه داشته اند، میانگین کار هفتگی و میانگین درآمد ساعتی نیز از دیگر شاخصهای وضعیت اشتغال است که همگی در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شوند.

این ماه برای آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا بازار انتظار عددی در حدود ۲۰۰۰۰۰ را دارد که کمتر از رقم قبلی ۲۶۱۰۰۰ می باشد. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود همانند رقم قبلی %۴٫۱ اعلام شود و برای آمار میانگین سطح دستمزدها نیز انتظار می رود برای ماه نوامبر از رقم قبلی %۰٫۰ به %۰٫۳ افزایش یابد. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا