تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن بعد از شکست سطح مقاومت ۵۷٫۰۵ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۴۴ افزایش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج C از سه موج کوچک تر تشکیل شده است. این ساختار قیمت نفت خام سبک آمریکا به همراه حرکت اصلاحی قوی از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به معنای تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۵۹٫۰۵ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۵۶٫۵۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) رسیده است و در حال افزایش به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۰۵ می باشد و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۴۴ خواهد شد.

لازم به ذکر است برای امروز کاهش قیمت آن به سطح ۵۶٫۵۰ منجر به ادامه حرکت اصلاحی و نزولی به سطح ۵۶٫۲۹ می شود. امروز همچنین بازار در انتظار اعلام تعداد اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) است که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۶۲٫۴۷ تا سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۸۹ افزایش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت بخشی از موج اصلاحی قیمت از سطح ۶۴٫۳۲ می باشد که به سه موج تقسیم شده است و این ساختار به همراه موج افزایش شارپی قیمت از سطح ۶۱٫۱۳ (پایین ترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۷) قویا اشاره به تکمیل شدن موج اصلاحی دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت قیمت نیز تارگت ۶۲٫۸۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) را نشانه گرفته است و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود به تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۶۳٫۳۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) می انجامد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۱٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح حمایت بعدی ۶۱٫۶۴ و ۶۱٫۳۸ دلار در هر بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن