تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۵۲۷ دلار در هر تن را لمس کند و این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۶۶۲۳ در برخورد به این سطح حمایت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی مس به روشنی دیده می شود این سطح حمایت ۶۵۲۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که موج نزولی C به ندرت می تواند در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی تکمیل شود و به احتمال زیاد این موج بتواند قیمت مس را تا سطح ۶۳۸۲ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی می باشد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۵۲۷ شکسته شود منجر به فرود قیمت آن به سطوح ۶۴۹۲ و ۶۴۵۰ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی شکست سطح مقاومت ۶۶۲۳ موجب تقویت قیمت آن به سطح ۶۶۶۹ خواهد شد که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن با سطح حمایت ۱۹۹۳ روبرو شود و مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۲۰۴۹ افزایش یابد و تا این سطح سیگنال خرید صادر کند که این سطح مماس با سقف کانال نزولی است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) به معنای خسته شدن فروشندگان در این موج است و از هم اکنون می توان حرکت اصلاحی و افزایشی به سطح ۲۰۴۹ را پیش بینی کرد که این سطح محل برخورد به سقف کانال نزولی است. لازم به ذکر است در حرکت کاهشی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۹۳ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۱۹۷۲ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن