تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده همچنان پیش بینی می شود قیمت آن در کوتاه مدت با توجه به شکست سطح مقاومت ۹۳٫۶۳۲ به سوی سطح  ۹۴٫۴۴ افزایش یابد که این حرکت را تثبیت قیمت در بالای سطح ۹۳٫۶۲۳ نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین شاخص دلار آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۹۳٫۶۳۲ و حمایت ۹۲٫۶۰ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۹۷٫۸۷۱ (بالاترین سطح ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷) به ۹۱٫۰۱۱ (پایین ترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود بطوری که هر موقع این شاخص همانند پیش بینی این هفته روند افزایشی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده و فروخته می شوند و هر موقع این شاخص روند کاهشی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تقویت می شوند و خریداری می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند افزایشی از سطح ۹۱٫۰۱۱ به ۹۵٫۱۴۹ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) در قالب پنج موج شکل گرفته است و موج چهارم یعنی موج ۴ در نزدیکی سطح ۹۲٫۶۳ به پایان رسیده است و با توجه به برخورد قیمت به سطح حمایت ۹۲٫۶۳ احتمال افزایش قیمت آن در موج بزرگC  وجود دارد. در حرکت صعودی با توجه به شکست سطح مقاومت ۹۳٫۶۳۲ تارگت افزایشی بعدی بر روی ۹۴٫۴۴۱ و ۹۵٫۲۵ قرار دارند و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۹۲٫۶۳ و تثبیت کندل روزانه قیمت در پایین آن منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۹۲٫۰۱۳ و ۹۱٫۴۹۱ می شود.

از منظر تحلیل فاندامنتال تصویب یک لایحه موقت برای بودجه دولتی آمریکا خوش بینی ها از تصویب نهایی لایحه اصلاح مالیاتی آمریکا را افزایش داده است و پیش ‌بینی مثبت درباره اجرای اصلاحات مالیاتی ترامپ بالا گرفته است و به دلیل اینکه قانون‌ گذاران پیشرفتی را در تصویب اصلاحات مالیاتی ترامپ اعلام کردند به نظر می رسد روند افزایشی شاخص دلار آمریکا ادامه داشته باشد.

همچنین امیدواری بازار به اینکه با انجام اصلاحات مالیاتی در آمریکا‌ اقتصاد آمریکا رشد بیشتری داشته باشد قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا در حال حاضر در مسیر صعودی با تارگت های مشخص شده قرار دارد. امروز در ایالات متحده آمریکا اخبار وضعیت اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) برای ماه نوامبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و در این گزارش شاخص های مرتبط با بازار کار اعلام می شوند که مهمترین آنها نرخ بیکاری یا به عبارتی درصد تعداد بیکاران و تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه (به استثنای مشاغلی که در حوزه کشاورزی ایجاد شده است) می باشد.

این شاخص تعداد کارکنانی را که چه به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در بخشهای خصوصی و دولتی آمریکا مشغول بکار شده و حقوق دریافت کرده اند را معین می کند. این گزارش وضعیت اشتغال را که یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی است نشان می دهد. علاوه بر این دو مولفه بسیار مهم که همواره مورد توجه بازار بوده اند و واکنش های متعددی را به همراه داشته اند، میانگین کار هفتگی و میانگین درآمد ساعتی نیز از دیگر شاخصهای وضعیت اشتغال است که همگی در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شوند.

این ماه برای آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا بازار انتظار عددی در حدود ۲۰۰۰۰۰ را دارد که کمتر از رقم قبلی ۲۶۱۰۰۰ می باشد. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود همانند رقم قبلی %۴٫۱ اعلام شود و برای آمار میانگین سطح دستمزدها نیز انتظار می رود برای ماه نوامبر از رقم قبلی %۰٫۰ به %۰٫۳ افزایش یابد. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا