تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که دیروز بیان شد، سفارشات خرید یورو بر روی منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ بسیار زیاد بود و همین باعث شد که یورو به محض اینکه به منطقه سفارشات خرید در حدود ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ نزدیک شد خریداران وارد بازار شوند و افزایش خوبی را در قیمت شاهد باشیم و نه تنها سطح ۱٫۳۲۶۱ ( خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۵) را به بالا شکست بلکه تا سطح ۱٫۳۳۰۰ افزایش یافت.

از این رو تغییر خاصی در نمای تکنیکال حرکت این زوج دیده نمی شود و همچنان بر این باوریم که حرکت قیمت در کوتاه مدت لااقل تا قبل از خبرهای مهم هفته آینده ( جلسه بانک مرکزی اروپا ، آمریکا و گزارش اشتغال آمریکا ) صعودی خواهد بود و معامله گران در نرخهای پایین اقدام به خرید یورو در مقابل دلار آمریکا خواهند کرد. بنابراین با توجه به اینکه سطح ۱٫۳۲۶۱ رو به بالا شکسته شده است اهداف بعدی به ترتیب ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۴۰ الی ۱٫۳۳۵۰ خواهند بود.

بنابراین قیمت یورو فعلا در مسیر افزایشی است و برای امروز سفارشات خرید در دو منطقه حول و حوش ۱٫۳۲۴۰ و ۱٫۳۲۲۰ الی ۱٫۳۲۰۰ چیده شده اند و همانطور که می بینیم تمایل نمودار بیشتر به سمت بالا است و البته در حرکت صعودی چنانچه قیمت بتواند از منطقه ۱٫۳۳۰۰ عبور کند ، سطوح نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۴۰ الی ۱٫۳۳۵۰ مقاومتهای محکمی هستند که برای امروز برخی از سفارشات فروش در این منطقه وجود دارند.

در حال حاضر، گمان نداریم که امروز این سناریو به بالای ۱٫۳۳۵۰ محقق شود اما اگر چنین شود هدف بعدی سطح ۱٫۳۴۰۰ خواهد بود و در نمودار زیر کاملا مشخص است که یورو تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱٫۳۱۷۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) تثبیت شده است قصد بالا رفتن تا سطوح مقاومت ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۴۰ الی ۱٫۳۳۵۰ دارد و در این منطقه موقعیت مناسبی برای تسویه خرید می باشد زیرا این منطقه مقاومت قوی و مستحکمی است که می تواند سقف قیمت در نظر گرفته شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

خریداران پوند، حرکت صعودی این زوج را ادامه می دهند و روز گذشته بالاخره سطح مقاومت ۱٫۵۴۰۰ شکسته شد و قیمت تا نرخهای ۱٫۵۴۳۳ پیش رفت و از این رو ادامه حرکت صعودی که از روز گذشته شروع شده تایید خواهد شد.

قیمت پوند در روندی کاملاً صعودی به حرکت خود ادامه داده است و روز گذشته نیز علیرغم یک حرکت اصلاحی به زیر ۱٫۵۲۷۰ اما قادر به شکستن سطوح مقاومت ۱٫۵۳۹۳ و ۱٫۵۴۰۰ و استمرار حرکت صعودی گردید. در واقع، چنین حرکت اصلاحی و برگشتی به زیر ۱٫۵۲۷۰ پیش از شروع موج جدید صعودی و حرکت به سوی شکست هدف ۱٫۵۴۰۰ لازم به نظر می رسید.

برای معامله گرانی که بیشتر تمایل حرکت صعودی این زوج ارز دارند، باید توجه نمایند که برای امروز منطقه نزدیکی ۱٫۵۳۷۰ و ۱٫۵۳۵۰ سفارشات خرید چیده شده اند و حتی در حدود نزدیکی ۱٫۵۳۲۰ نیز سفارشات خرید با حد استاپ زیر منطقه حمایت مستحکم و قوی ۱٫۵۲۸۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) وجود دارند و خریداران در نرخهای پایین فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید خواهند داشت .

البته پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۵۴۳۰ و ۱٫۵۴۴۰ الی نهایت نزدیکی منطقه ۱٫۵۴۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید زیرا انتظار می رود برای امروز این منطقه همچنان مهمترین مقاومت قیمت پوند باقی بماند. در حرکت صعودی اگر سطح مقاومت ۱٫۵۴۵۰ شکسته شود و بالای آن بسته شود ، هدف بعدی، صعود تا نرخهای ۱٫۵۵۰۰ و ۱٫۵۵۳۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند