تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تارگت نزولی ۱۲۳۸ هنوز معتبر باشد و از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت کاهشی را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه در نمودار زیر به وضوح تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آن به پایین سطح حمایت ۱۲۵۰ کاهش یافته است و در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار داد و در این موج قادر است تا سطوح ۱۲۳۸ و ۱۲۰۱ کاهش یابد. این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) الگوی گوه هدف نزولی ۱۲۳۸ را تایید کرده است و این الگو به همراه کاهش قیمت از سطح ۱۳۵۷ به ۱۲۶۰ یک الگوی پرچم را شکل داده است که تارگت نزدیک به سطح ۱۲۰۲ را نشانه گرفته است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطوح مقاومت ۱۲۵۲ و ۱۲۵۶ می باشد و مقاومت های بعدی به ترتیب ۱۲۶۱ و ۱۲۶۲ قرار دارند.

قیمت جهانی اونس طلا در نزدیکی پایین ترین سطوح ۴ ماهه گذشته قرار دارد و آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر ۸۴۲٫۸۱۱ تن اعلام شد. امروز خبر خاصی در بازار آمریکا منتشر نمی شود و عمده توجه بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOM) در روز چهارشنبه است و پیش بینی بازار بر مبنای معاملات آتی نرخ بهره فدرال، افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره به رقم %۱٫۵ است.

قیمت جهانی اونس طلا کماکان در روند نزولی قرار دارد اما شدت حرکت آن چندان زیاد نیست و در واقع باید گفت، حرکت کاهشی اونس طلا عمدتاً به دلیل انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره بانک فدرال در بازارها شکل گرفته است و از سوی دیگر هر عاملی که موجب افزایش احتمال از اجرای سیاست های انبساطی مالی دولت آمریکا شود به نفع دلار آمریکا و به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود و همین موضوع، منجر به کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین نرخهای ۴ ماهه گذشته شده است.

پیش بینی می شود انتظار برای اعلام تصمیم FOMC برای نرخ بهره جدید بانک مرکزی آمریکا فعلا معاملات را در روندی آرام پیش ببرد. در مجموع می توان گفت، تقویت اخیر شاخص های سهام آمریکا و اقدام صندوقهای ETF به فروش، زمینه را برای کاهش قیمت جهانی طلا به سطح ۱۲۳۸ بوجود آورده است. با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، حرکت اصلاحی اخیر از سطح ۱۲۴۳ در کوتاه مدت بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی و نزدیکی سطح ۱۲۵۰ قرار دارد، اما آهنگ حرکت اونس طلا نزولی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا