تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۷٫۸۲ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این حرکت را ادامه ی روند افزایشی قیمت که موقتا در سطح ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) متوقف شده بود نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال ساختار سه موجی کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۵۹٫۰۵ و توالی افزایش قیمت از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به معنای از سرگیری روند افزایشی قیمت آن در معاملات امروز دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد هر چند قیمت نفت آمریکا در شکست سطح مقاومت ۵۷٫۸۲ ناموفق بوده است و همین امر منجر به اصلاح کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۵۷٫۰۵ شده است اما به احتمال زیاد امروز دوباره به سطح مقاومت ۵۷٫۸۲ افزایش پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۵۶٫۹۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۷٫۰۵ می باشد که می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۶٫۵۸ شود.

از منظر تحلیل بنیادی هر چند با نگرانی ها در مورد اینکه افزایش تولید نفت آمریکا می‌تواند تلاش اوپک برای متوازن ‌سازی بازار را از بین ببرد، قیمت نفت آمریکا و برنت دریای شمال عملکرد ضعیفی را در طول هفته گذشته به نمایش گذاشتند اما افزایش تقاضا در چین و تهدید به اعتصاب در بزرگ ‌ترین صادرکننده نفت آفریقا یعنی نیجریه از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت نفت در معاملات پایان هفته گذشته محسوب می شود.

آمارهای اداره گمرک چین نشان می دهد که واردات نفت این کشور به روزانه ۹٫۰۱ میلیون بشکه افزایش یافته است که دومین رکورد بالا می باشد که به ثبت رسیده است. آمارهای این هفته نشان می دهد که تولیدات نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱ دسامبر ۲۰۱۷ با ۲۵۰۰۰ بشکه افزایش در روز به ۹٫۷ میلیون بشکه در روز رشد یافته است که بالاترین رقم از سال میلادی ۱۹۷۰ به این سو می باشد که نزدیک به سطح تولیدات روسیه و عربستان سعودی است.

شرکت‌ نفتی بیکر هیوز آمریکا برای سومین هفته متوالی بر تعداد دکل‌های نفتی این کشور افزود که این توالی طولانی‌ترین توالی از تابستان به شمار می‌رود. شرکت حفاری نفت بیکر هیوز آمریکا در هفته منتهی به ۸ دسامبر ۲ دکل نفتی را فعال کرد که تعداد این دکل‌ها به ۷۵۱ دکل افزایش یافته است و این تعداد، بیشترین میزان از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۳٫۸۲ افزایش یابد که این موضوع را از سرگیری روند افزایشی قیمت از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال احیای روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال را بررسی ساختار موج اصلاحی کاهش قیمت از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) و توالی افزایش قیمت آن در روزهای ۷ دسامبر و ۸ دسامبر به وضوح نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت بیانگر آن است که امروز قیمت در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت ۶۳٫۸۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) می باشد و احتمال برخورد دوباره آن به این سطح مقاومت در معاملات امروز زیاد است.

نمودار روزانه بعدی به وضوح ادامه روند افزایشی قیمت در کانال صعودی را نشان می دهد که به هدف ۶۷٫۳۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی) اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح حمایت ۶۲٫۸۹ و ۶۲٫۸۴ منجر به ریزش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت بعدی ۶۲٫۴۷ دلار در هر بشکه می شود که در چارت یک ساعته بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن