تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۵۲۷ دلار در هر تن را تاچ کند و این حرکت نزولی را ادامه سیر نزولی قیمت در موج C از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۵۲۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این سطح موجب تشکیل یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح مقاومت ۶۶۲۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) شده است و از آنجایی که چندین بار موفق به شکست آن نشده است این احتمال قویا وجود دارد که دوباره به سمت سطح حمایت ۶۵۲۷ کاهش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت موج C به ندرت در خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی تکمیل می شود و از این رو احتمال ریزش قیمت مس در این موج تا سطح ۶۳۸۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) زیاد است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۵۶۰ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت از سرگیری موج نزولی C به سطح ۶۳۸۲ خواهد بود و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۲۳ موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت ۶۶۶۹ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۹۳ را تاچ کند و این حرکت را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت در برخورد به این سطح حمایت به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی مشاهده می شود این سطح حمایت ۱۹۹۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی شده که نتوانسته قیمت آلومینیم آلیاژی را به بالای سطح مقاومت ۲۰۲۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) برساند.

به خاطر همین عدم توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در عبور از این سطح مقاومت می توان چنین نتیجه گیری کرد که موج نزولی C هنوز تکمیل یا کامل نشده است و از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت به زیر سطح ۲۰۰۴ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سطح ۱۹۹۳ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۲۸ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت و صدور سیگنال خرید به سطح مقاومت ۲۰۴۹ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن