تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال خرید صادر کند و با توجه به شکست سطوح ۵۸٫۱۳ و ۵۸٫۲۹ به سطح ۵۸٫۶۱ دلار در هر بشکه افزایش یابد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۸٫۲۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) به ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که امروز با قدرت شکسته شده است و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۵۸٫۶۱ هموار گردیده است.

چنانچه این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید جدیدی با حد تارگت ۵۸٫۸۸ و ۵۹٫۰۵ صادر خواهد کرد. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی ۳ قرار دارد که در این موج می تواند تارگت های ۵۸٫۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) و ۵۹٫۰۵ را مشخص سازد. لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی و نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۸۲ منجر به برگشت به سطح حمایت ۵۷٫۴۴ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال خرید صادر کند و تا سطح مقاومت ۶۶٫۰۹ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

افزایش های متوالی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۱٫۱۳ (پایین ترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۷) به معنای ادامه ی روند افزایشی قیمت در موج قدرتمند ۳ می باشد که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۱٫۱۳ محسوب می شود.

به باور ما این موج قادر است قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطوح ۶۶٫۴۶ و ۶۷٫۰۵ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند اما برای امروز بهتر است هدف واقع بینانه قیمت را در نزدیکی سطح ۶۶٫۰۹ در نظر گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس روند رنج و خنثی قیمت از سطح ۶۴٫۶۵ (بالاترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۷) به ۶۱٫۱۳ دیر یا زود قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح ۶۷٫۰۵ افزایش پیدا خواهد کرد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۶۴٫۵۴ و ۶۴٫۲۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

بسته شدن خط لوله فورتیز در دریای شمال که موجب توقف عرضه مقدار قابل توجهی نفت به بازار شده است یکی از عوامل بنیادین در جهت رشد قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین سطوح خود از سال ۲۰۱۵ به این سو است که از روز گذشته شاهد آن بودیم.

این خط لوله یکی از مسیرهای مهم عرضه نفت برنت می باشد و خط لوله فورتیز انگلیس که بزرگترین خط لوله انتقال نفت این کشور با ظرفیت ۴۵۰ هزار بشکه در روز است، روز گذشته برای مدت چند هفته به خاطر پیدا شدن یک ترک در این خط لوله بسته شد و در طی ۲۴ ساعته گذشته اختلال در عرضه نفت به سرعت بر قیمت نفت برنت دریای شمال تاثیر افزایشی گذاشته است که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن