تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورتیکه موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود به سطح مقاومت ۵۷٫۸۲ دلار در هر بشکه افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷٫۴۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۴۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) به ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر قیمت نفت آمریکا به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۸۲ هموار شده است.

 چنانچه این سطح مقاومت نیز شکسته شود سیگنال خرید جدید با حد تارگت بر روی سطح مقاومت ۵۸٫۲۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد. در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۵۷٫۰۵ دیده می شود که تنها در صورت شکست آن منجر به کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح حمایت بعدی ۵۶٫۵۸ می شود.

امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به‌ وقت‌ تهران، گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش معمولا هر هفته روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که امروز سطح ذخایر نفت خام آمریکا، تقریباً به‌ اندازه ۳٫۷۵۹- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. رقم قبلی ۵٫۶۱۰- میلیون بشکه کاهش یافته بود.

در صورتیکه امروز ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود می‌تواند نشانه ای از افزایش تقاضا یا کاهش عرضه باشد، که در هر دو حالت تأثیر افزایشی بر قیمت نفت دارد. بامداد امروز نیز گزارش ذخایر نفت خام توسط یکی دیگر از موسسات سنجش موجودی نفت ذخیره شده در مخازن ایالات متحده یعنی انستیتو نفت آمریکا (API)  منتشر شد، که طبق این گزارش سطح ذخایر نفت خام در هفته ی منتهی به ۸ دسامبر ۲۰۱۷ به میزان ۷٫۳۸۲- میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه پیش بینی می شد به میزان ۴٫۰۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد. رقم قبلی کاهش ‌۵٫۴۸۱- میلیون بشکه ای را نشان داده بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۶۴٫۰۳ به سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۷۲ افزایش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۶۲٫۹۳ و برگشت سریع قیمت آن به بالای سطح ۶۳٫۴۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۶۲٫۹۳ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از رالی افزایشی ۶۱٫۱۳ به ۶۵٫۸۲ قرار دارد و کاهش قیمت از سطح ۶۵٫۸۳ به نظر می رسد زیاد پایدار نباشد و این مساله باعث وارونه شدن بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال خواهد شد.

این کاهش شارپی قیمت از سطح ۶۵٫۸۳ بیشتر شبیه به یک چرخه اصلاحی است و هنوز خیلی زود است که نتیجه گیری کنیم که روند افزایشی میان مدت قیمت که از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) شکل گرفته وارونه گردیده است. در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۶۳٫۴۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۲٫۹۳ دلار در هر بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن