تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۶٫۵۸ دلار در هر بشکه را لمس کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۵۶٫۲۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) به ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه تایید شده است که به تارگت نزولی ۵۵٫۲۰ اشاره می کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۷٫۰۵ خواهد بود زیرا این حرکت در صورتیکه اتفاق بیافتد صرفا یک حرکت برگشتی و پول بک به سمت خط گردن از الگوی سر و شانه خواهد بود.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا در موج نزولی C قرار گرفته است که می تواند در این موج تارگت نزولی ۵۵٫۳۹ را تاچ کند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست و عبور کامل قیمت از سطح مقاومت ۵۷٫۰۵ موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۴۴ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال فروش صادر کند و با شکست سطح حمایت ۶۲٫۲۴ تا سطح حمایت بعدی ۶۱٫۷۷ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی الگوی سر و شانه و شکسته شدن خط گردن در چارت یک ساعته به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است این سطوح حمایت ۶۲٫۲۴ و ۶۱٫۷۷ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۶۱٫۱۳ به ۶۵٫۸۳ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه تایید شده است که این تارگت نزولی در حدود ۶۰٫۴۰ را نشانه گرفته است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۲٫۹۳ شکسته شود موجب تقویت اندک قیمت به سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ می شود که این حرکت صرفا یک موج برگشتی و پول بک به سمت خط گردن می باشد. در نمودار روزانه نیز کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر سطح حمایت ۶۲٫۸۲ سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۶۱٫۴۸ و ۶۰٫۶۵ دلار در هر بشکه صادر کرده است که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن