تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۷۹۲ دلار در هر تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۷۳۷ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۷۹۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است که اگر شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۶۷۹۲ و ۶۸۴۷ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

کانال نزولی نشان می دهد که رالی افزایشی فعلی به احتمال زیاد در نزدیکی سطوح مقاومت ۶۷۹۲ و ۶۸۴۶ پایان می یابد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۷۳۷ شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به سطح حمایت بعدی ۶۶۶۹ می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی ۲۰۰۳ و ۲۰۲۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین پایین ترین سطح ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ و خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۰۲۸ شکسته شود تاییدی در جهت تشکیل کف قیمت در حوالی سطح ۲۰۰۳ می باشد که می تواند تارگت افزایشی ۲۰۴۹ را برای خریداران فراهم آورد. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به پایین سطح ۲۰۰۳ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۹۷۲ می شود.

از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی این خط روند نزولی را شکسته است و بعد از آن حرکت پول بک خود به این خط روند را تکمیل کرده است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن بیشتر با افزایش قیمت روبرو شود و با شکست سطح مقاومت ۲۰۲۸ به سطح ۲۰۴۹ دلار در هر تن افزایش یابد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن