تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) تغییری در میزان نرخ بهره خود اعمال نکرد و در عدد %۰٫۰ ثابت نگه داشت و در بیانیه همراه نرخ بهره خود اعلام کرد که از ماه ژانویه سال آینده میلادی خرید ماهیانه دارایی ها را به ۳۰ میلیارد یورو کاهش خواهد داد و این حجم خرید تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۸ یا در صورت لزوم به بعد از آن ادامه خواهد یافت که همانند پیش بینی بازار بود.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا امروز و فردا به دلیل انقضا قرارداد آپشن ۵ میلیارد یوروی در سطوح ۱٫۱۸۰۰ و ۱٫۱۸۲۰ ممکن است قیمت آن در حوالی این سطوح قرار گیرد و این منطقه مثل آهن ربا یورو را به خود جذب کند. این قرارداد اختیار معامله وانیل (Vanilla) است و حتی اگر تا پایان ساعت انقضاء آنها (۱۸:۰۰ به وقت تهران) در این مدت شکسته شوند معتبر هستند، برخلاف یک آپشن مرزی ( Barrier option) که در صورت شکسته شدن قرارداد اختیار معامله پایان می یابد و یا وابسته به مسیر دارای قابلیت فعال شونده یا باطل شونده است که در صورت رسیدن به سطح مرزی خاصی، آپشن را فعال کرده یا باطل می کند.

آقای ماریو دراقی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در کنفرانس خبری امروز بعد از اعلام نرخ بهره اظهار داشت که چشم انداز اقتصادی منطقه اتحادیه اروپا بهبود چشمگیری یافته است و پیش بینی های جدید نشان می دهد که سرعت رشد اقتصادی اروپا قوی شده است. نرخ تورم با هدف مورد نظر بانک مرکزی اروپا همگرایی دارد. نتایج تحقیقات به رشد کامل و قوی اقتصادی در منطقه اتحادیه اروپا اشاره دارد. بانک مرکزی اروپا به طور فزاینده ای نسبت به مسیر تورم اعتماد دارد و اصلاح در پیش بینی ها در مسیر درست است.

خرید اوراق قرضه شرکتی اروپا مورد بحث قرار نگرفت و نسبت به شش ماهه گذشته احتمال کمی وجود دارد. سیاست های پولی در مورد نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بدون تغییر است و شرایط مالی بسیار مطلوب هنوز مورد نیاز است. فشارهای داخلی تورم اروپا همچنان پایین است و هنوز نشانه های از روند صعودی قانع کننده در نرخ تورم را نشان نمی دهد.

محرک های اقتصادی کافی برای رشد تورم اروپا مورد نیاز است و تورم اصلی در ماههای آینده عمدتا به دلیل اثرات پایه آهسته خواهد شد و سپس با افزایش روبرو خواهد شد.در جدید ترین برآوردها، پیش بینی نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی اروپا در سال جاری %۲٫۴ اعلام شد که در مقایسه با پیش بینی %۲٫۲ در ماه سپتامبر افزایش را نشان می دهد.

پیش بینی نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۸ به میزان %۲٫۳ اعلام شد که در مقایسه با پیش بینی %۱٫۸ در ماه سپتامبر افزایش را نشان می دهد. پیش بینی نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ به میزان %۱٫۹ اعلام شد که در مقایسه با پیش بینی %۱٫۷ در ماه سپتامبر افزایش را نشان می دهد.

پیش بینی نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۲۰ به میزان %۱٫۷ اعلام شد. پیش بینی نرخ رشد تورم اروپا در سال جاری %۱٫۵ اعلام شد که مطابق با پیش بینی ماه سپتامبر است. پیش بینی نرخ رشد تورم اروپا در سال ۲۰۱۸ به میزان %۱٫۴ اعلام شد که در مقایسه با پیش بینی %۱٫۲ در ماه سپتامبر افزایش را نشان می دهد. پیش بینی نرخ رشد تورم اروپا در سال ۲۰۱۹ به میزان %۱٫۵ اعلام شد که مطابق با پیش بینی ماه سپتامبر است. پیش بینی نرخ رشد تورم اروپا در سال ۲۰۲۰ نیز %۱٫۷ اعلام شد.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند پیش بینی می شود قیمت آن در کوتاه مدت سطح مقاومت ۹۴٫۴۴۱ را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۹۵٫۲۵ می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۹۷٫۸۷۱ (بالاترین سطح ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷) به ۹۱٫۰۱۱ (پایین ترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت شاخص دلار آمریکا در موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۰۱۱ می باشد و در این موج قادر است خود را تا سطوح مقاومت ۹۵٫۰۵۴ و ۹۶٫۶۳۵ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۹۳٫۴۷۳ و تثبیت کندل روزانه پایین آن منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۹۲٫۶۳ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی بین کوین پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۵۶۲۳ دلار را لمس کند و چنانچه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۵۰۶۵ می شود. از منظر تحلیل تکنیکال این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۲۷۰۱ به ۱۷۴۲۸ قرار دارند.

الگوی سر و شانه تایید شده است و پول بک قیمت بیت کوین به سمت خط گردن تکمیل شده است و این الگو به تارگت نزولی در حوالی سطح ۱۴۵۰۷ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۱۶۴۹۵ موجب صدور سیگنال خرید خواهد شد و باعث تقویت قیمت بین کوین به سوی سطح ۱۷۴۲۸ دلار می شود که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر بیت کوین به دلار آمریکا