تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۱۲۶۲ افزایش یابد و چنانچه سطح مقاومت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۲۷۶ می شود.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال سه کندل استیک روزانه از روز ۱۱ دسامبر تا ۱۳ دسامبر یک الگوی ستاره صبحگاهی را بوجود آورده است که نشانگر معکوس شدن روند نزولی و تقویت بیشتر قیمت اونس طلا است که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت توانسته خود را بالای سطح ۱۲۵۰ نگه دارد و رفتار قیمت بیانگر آن است حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت از سطح ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) هنوز تکمیل نشده است.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت همچنان بر روی ۱۲۵۰ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد که تنها در صورت شکست کامل آن منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۲۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

اظهارات اخیر مارکو روبیو و سوزان کالینز، از سناتورهای جمهوری ‌خواه آمریکا، مبنی بر رأی منفی به لایحه اصلاح مالیاتی دولت ترامپ، این طرح مالیاتی را در وضعیتی بلاتکلیفی قرار داده است که این همین مساله فعلا باعث تثبیت قیمت جهانی طلا در بالای سطح ۱۲۵۰ شده است.

از این رو شب گذشته مخالفت دو تن از اعضای جمهوری خواه با طرح مالیاتی ترامپ و تاکید آنها برای انجام تغییراتی اکنون قیمت جهانی طلا در بالای محدوده نرخهای ۱۲۵۰ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آورده است و با رشد بیشتر قیمت به نرخهای بالاتر، فرصتهای خرید بهتری ایجاد می شود.

باید توجه داشت تصویب لایحه طرح مالیاتی ترامپ نیازمند ۵۱ رای مثبت از جانب سناتورها می باشد و در صورتیکه که اکثریت سنای آمریکا رای موافق به طرح لایحه مالیاتی ندهند، قیمت جهانی طلا با هجوم سرمایه گذاران به دارایی های ایمن همچون طلا با افزایش قیمت روبرو خواهد شد. مجلس سنای آمریکا باید طرح تایید شده را با آنچه ماه پیش در مجلس نمایندگان به تصویب رسید ترکیب کند و سپس آن را برای تایید نهایی و تبدیل به قانون به رئیس جمهور آمریکا بفرستد.

برای این یکی دو هفته پایانی سال میلادی جاری پیش بینی می شود قیمت در محدوده رنج ۱۲۴۰ و ۱۲۶۰ در نوسان باشد اما باید توجه داشت که افزایش طلا به بالای سطح ۱۲۶۲ و تثبیت در سطوح بالایی این مقدار مسیر را برای خریداران با حد تارگت ۱۲۷۶ هموار خواهد کرد. با در نظر گرفتن موارد فوق می توان اظهار کرد قیمت جهانی طلا ابتدا تا سطح ۱۲۶۲ قوی خواهد شد.

در حال حاضر بیشترین عامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی طلا مسائل مربوط به تصویب یا عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ تا پیش از تعطیلات کریسمس می باشد. از شب گذشته با توجه به نگرانی ها در مورد پیشرفت اصلاحات مالیاتی آمریکا در صورتی که قیمت جهانی طلا همچنان قدرت خود را در بالای سطح ۱۱۵۰ حفظ کند دیر یا زود شاهد لمس ۱۲۶۲ خواهیم بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا