تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح مقاومت ۵۷٫۴۴ و ۵۷٫۸۲ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷٫۰۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۰۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) به ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطوح مقاومت ۵۷٫۴۴ و ۵۷٫۸۲ فراهم شده است و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال موج کاهشی قیمت از سطح ۵۸٫۵۶ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج b در نزدیکی سطح ۵۷٫۸۲ به سقف خود رسیده است که احتمال می دهیم امروز قیمت نفت آمریکا دوباره به این سطح نزدیک شود که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو نشان داده است.

هم کاهش قیمت از سطح ۵۸٫۵۶ و هم افزایش قیمت از سطح ۵۵٫۸۲ یک حالت موج اصلاحی را فرا گرفته است و این یعنی آنکه افزایش قیمت از سطح ۵۶٫۰۹ (پایین ترین سطح روز گذشته) می تواند نشانه ای در جهت از سرگیری روند افزایشی قیمت باشد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۵۷٫۰۵ یا ۵۶٫۵۸ خواهد بود و از منظر تحلیل بنیادی ادامه تعطیلی خط لوله انتقال نفت فورتیز که نفت دریای شمال را به انگلیس انتقال می دهد و تداوم کاهش تولید های اوپک و متحدانش عامل اصلی رشد قیمت نفت محسوب می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ را لمس کند و در صورتیکه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۰۳ می شود و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۲٫۹۳ خواهد بود.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۱۳ به ۶۵٫۸۳ قرار دارند . از منظر تحلیل تکنیکال ساختار موج اصلاحی کاهش قیمت از سطح ۶۵٫۸۳ نشاندهنده آن است که روند افزایشی دیر یا زود به بالای این سطح خواهد رسید.

هر چند قیمت نفت برنت دریای شمال پس از رسیدن به سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ مقداری از قدرت و پتانسیل افزایشی خود را از دست داده است اما برای امروز پیش بینی می شود هر گونه حرکت اصلاحی با سطح حمایت ۶۲٫۹۳ روبرو شود.

به همین دلیل می تواند با شکست سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ سیگنال خرید به ترتیب به سطوح ۶۴٫۰۳ و ۶۴٫۷۲ دلار در هر بشکه صادر کند که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند. بنابراین در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن