تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۷۳۷ دلار در هر تن را تاچ کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت مس در شکست سطح مقاومت ۶۸۴۶ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی قرار گرفته اند که این موج از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس نه تنها نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۶۸۴۶ برسد بلکه در تثبیت خود در بالای سقف کانال نزولی نیز ناموفق ظاهر شده است که این به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی و برگشتی قیمت مس از سطح ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۶۸۴۶ خواهد بود و در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۶۷۳۷ منجر به کاهش بیشتر قیمت مس به سطح ۶۶۶۹ خواهد شد که در نمودار پایین دیده می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۲۰۴۹ را تاچ کند و با شکست این سطح مقاومت تا سطح مقاومت بعدی ۲۰۶۶ سیگنال خرید صادر کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در کانال صعودی به وضوح نشان داده است.

در چارت بعدی این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند. الگوی کف سه قلو که در حوالی سطح ۲۰۰۳ ساخته شده است و همچنین کانال افزایشی کوتاه مدت به تقویت بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۶۶ اشاره دارد.

این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۲۰۲۸ دیده می شود که تنها به شرط شکست آن منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۰۳ دلار در هر تن می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن