تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۱۲۶۲ مواجه شود و مدتی در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه با توجه به امیدواری ها نسبت به تصویب طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ با شکست سطح حمایت ۱۲۵۰ به سوی سطح حمایت ۱۲۳۸ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۱۲۶۲ و حمایت ۱۲۳۸ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

عدم توانایی قیمت اونس طلا در شکست سطح مقاومت ۱۲۶۲ به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد یا اینکه حداقل می توان گفت اولین حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۲۳۵ کامل شده است و این ناتوانی قیمت نشاندهنده آن است که حرکت اصلاحی شکل گرفته صرفا یک موج برگشتی و پول بک به سمت خط روند افزایشی بوده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۲۶۲ موجب تقویت و صدور سیگنال خرید به سطح مقاومت بعدی ۱۲۷۶ خواهد شد.

دولت آمریکا هم اکنون با کسری بودجه ۲۰ تریلیون دلاری (بیست هزار میلیارد دلاری) روبرو است و همین موضوع تا اواخر هفته گذشته باعث شده بود چند سناتور چون باب کورکر به پیش‌نویس لایحه اصلاح نظام مالیاتی ترامپ نه بگویند اما در اواخر معاملات روز جمعه سناتورهای جمهوری خواه برای حل اختلاف نظرها در مورد طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا تلاش کردند و هم سناتور کورکر از ایالت تنسی و هم سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا اعلام کردند به این لایحه رای مثبت خواهند داد که با انتشار این خبر قیمت اونس طلا نتوانست بیشتر از سطح مقاومت ۱۲۶۲ افزایش یابد وهم اکنون در پایین این سطح مقاومت قرار دارد.

جمهوری‌خواهان از میان ۱۰۰ کرسی مجلس سنا، ۵۲ کرسی را در اختیار دارند و برای تصویب طرح‌های خود نباید بیش از ۲ مخالف در میان هم حزبی‌های خود داشته باشند. با این اصلاحات، مالیات شرکت‌های آمریکایی از نرخ ۳۵ درصد کنونی به ۲۱ درصد کاهش می یابد (در نسخه های پیشین نرخ ۲۰ درصد اعلام شده بود) و حداکثر نرخ مالیات بر درآمد از ۳۹٫۶ درصد به ۳۷ درصد کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است جلسه رأی گیری نهایی در هر یک از دو مجلس (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) درباره لایحه اصلاح مالیاتی آمریکا که از مهمترین وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است فردا برگزار خواهد شد.

سه سناتور جمهوری‌خواه برای شکست این لایحه کافی است چرا که تعداد جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها در مجلس سنا ۵۲ به ۴۸ به نفع جمهوری ‌خواهان است. هنوز سه نماینده جمهوری‌خواه پشتیبانی خود را از این لایحه اعلام نکرده‌اند: سوزان کالینز، جف فلیک و مایک لی.

از این رو نوسانات این هفته بازار بی تردید تحت تاثیر اخبار مربوط به تصویب یا عدم تصویب نهایی طرح مالیاتی ترامپ تا پیش از تعطیلات کریسمس و شاخص های مجوز ساختمان سازی، فروش خانه های موجود، شاخص تولیدات ناخالص داخلی نهایی ، سفارشات کالاهای بادوام ، شاخص خالص تعدیل هزینه مصرف شخصی، فروش خانه های نوساز و شاخص بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا خواهد بود.

تصویب نهایی طرح مالیاتی آمریکا می تواند کاتالیزور خوبی برای عرضه و کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد زیرا عدم توانایی قیمت جهانی اونس طلا در شکست سطح مقاومت ۱۲۶۲ احتمالا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در صورت تصویب طرح اصلاحات مالیاتی است که موجب افزایش رشد اقتصادی و افزایش تورم در آمریکا شده و در نهایت بانک مرکزی آمریکا را مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد کرد و این تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۲۶۲ قرار دارد به ضرر قیمت جهانی اونس طلا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا