تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۲ به سوی سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۷۶ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۶۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که دیروز شکسته شد.

از منظر تحلیل تکنیکال براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی پروجکشن بعدی یعنی سطح ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) حرکت خواهد کرد که در چارت پایین مشخص است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت آن نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در صورت افزایش قیمت به بالای خط روند افزایشی، حرکت صعودی به سوی سطح ۱۲۷۶ تایید خواهد شد.

از منظر تحلیل بنیادی با افزایش خوش بینی ها نسبت به تصویب لایحه مالیاتی آمریکا شاخص های سهام بین الملل روندی صعودی داشتند و رکورد تاریخی شاخص ها در بازار سهام آمریکا عمدتا متاثر از انتظارها برای تصویب لایحه اصلاح مالیاتی در آمریکا بوده است. انتظار می‌رود اصلاحات مالیاتی در آمریکا منجر به افزایش سود شرکت‌ها ، اقدام شرکت‌ها برای بازخرید سهامشان و افزایش پرداخت سود سهام نقدی به سهامداران شود.

سنای آمریکا طرح اصلاحات مالیاتی خود را پس از ساعت‌ها رایزنی و رای‌گیری درباره مواد الحاقی، با ۵۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه مالیاتی خاص خود را تصویب کرد. طرح‌های اصلاحات مالیاتی مصوبه سنا و مجلس نمایندگان، باید در قالب طرح واحدی تنظیم شود و قبل از امضا از سوی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و قانونی شدن، دوباره به تصویب دو مجلس یاد شده برسد.

انتظار می‌رود که امروز این لایحه در کنگره آمریکا به رای نهایی گذاشته شود و باید توجه داشت دولت ترامپ و جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ نتوانستند لایحه مهمی را تصویب کنند. از این رو، دولت قصد دارد با نهایی کردن طرح مالیاتی مصوبه مهمی را در کارنامه خود ثبت کند.

مصاحبه تلفی آقای نیل کاشکاری رئیس بانک فدرال ‌رزرو مینیا‌پولیس آمریکا با وال استریت ژورنال مبنی بر آنکه افزایش نرخ بهره منجر به رکود اقتصادی خواهد شد و تورم برای مدت زمانی طولانی در سطوح پایین باقی خواهد ماند، باعث کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارها شده است و سرمایه گذاران در حال بررسی تاثیرات احتمالی تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا هستند و در شرایط فعلی نگرانی ها از تبعات نهایی طرح اصلاح مالیاتی بر رشد اقتصادی آمریکا به تقویت قیمت جهانی طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۶۲ انجامیده است.

تصویب متن نهایی طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا با حمایت دو سناتور دیگر (مایکل لی و سوزان کالینز) تا حد زیادی در بازارها لحاظ و پیش خور شده است اما برآورد تاثیر این طرح بر اقتصاد آمریکا از شب گذشته منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا و تقویت قیمت جهانی طلا شده است و همچنین احتمال دارد قیمت اونس طلا به خاطر وضعیت کره شمالی در کوتاه مدت با افزایش به ترتیب به سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۷۶ روبرو شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا