تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۵۷٫۴۴ به سوی سطح ۵۷٫۸۲ دلار در هر بشکه صعود کند که این حرکت صعودی را نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۵۷٫۴۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۷٫۴۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۵۹٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) به ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است که در صورت شکست آن راه را برای صعود و تقویت بیشتر تا سطوح مقاومت بعدی ۵۷٫۸۲ و ۵۸٫۲۹ فراهم خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

همانطور که در گزارش تحلیلی دیروز گفتیم از منظر تحلیل تکنیکال موج کاهشی قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۵۸٫۵۶ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج b در نزدیکی سطح ۵۷٫۸۲ به سقف خود رسیده است که احتمال می دهیم امروز قیمت نفت آمریکا دوباره به این سطح نزدیک شود که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو نشان داده است.

طبق بررسی امواج الیوت ویو کاهش قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۵٫۸۲ نشانگر یک الگوی تخت یا یک الگوی گسترش یافته از پترن مثلث مورب است که اولی به حد تارگت ۵۸٫۶۱ اشاره دارد و دومی تارگت های بالاتری را نشانه گرفته است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست سطوح حمایت ۵۷٫۰۵ و ۵۶٫۸۰ منجر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح حمایت بعدی ۵۶٫۵۸ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و سیگنال خرید صادر کرده است و به خاطر همین پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ را لمس کند و همانطور که قبلا گفته شد در صورتیکه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۰۳ می شود و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۲٫۹۳ خواهد بود.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۱۳ به ۶۵٫۸۳ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال ساختار موج اصلاحی کاهش قیمت از سطح ۶۵٫۸۳ نشاندهنده آن است که روند افزایشی دیر یا زود به بالای این سطح خواهد رسید. حالت پنج موجی قیمت از روند به قرار گرفتن نفت برنت در موج ۳ اشاره می کند که معمولا از موج های قوی و پرنوسان است که در این موج می تواند قیمت را به بالای سطح ۶۵٫۸۳ برساند.

هر چند قیمت نفت برنت دریای شمال پس از رسیدن به سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ مقداری از قدرت و پتانسیل افزایشی خود را از دست داده است اما برای امروز پیش بینی می شود هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی با سطح حمایت ۶۲٫۹۳ روبرو شود. از این رو برای امروز با شکست سطح مقاومت ۶۳٫۴۸ سیگنال خرید نفت برنت به ترتیب به سطوح ۶۴٫۰۳ و ۶۴٫۷۲ دلار در هر بشکه صادر شده است که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم تعطیلی یک خط لوله نفتی در دریای شمال سبب شده است تا قیمت های نفت خام و برنت دریای شمال به بالاترین حد خود پس از سال ۲۰۱۵ میلادی برسند. بنابراین در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن