تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۶۹۲۱ دلار در هر تن مواجه شود و مدتی در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سطح حمایت ۶۸۴۲ کاهش یابد که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که در نمودار پایین مس دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که این موج از سطح ۷۰۲۴ (بالاترین سطح ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت توسط مقاومت دیگر یعنی خط روند نزولی رسم شده حوالی سطح ۶۹۲۱ تبدیل به رزیستنس مهم و جدّی برای مس کرده است و به باور ما این سطوح مقاومت باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطوح ۶۸۴۲ و ۶۷۶۳ خواهد شد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹۲۱ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت به سطح ۷۰۱۹ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۸۴۲ شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به سطح حمایت بعدی ۶۷۶۳ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۲۰۴۹ را لمس کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۰۶۶ به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند. خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۲۰۶۶ روندی نزولی را به همراه خواهد داشت. در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید آلومینیم آلیاژی از نرخ های بالاتر ۲۰۶۶ وارد عمل خواهند شد.

از منظر تحلیل تکنیکال پنج موج کوچک این رالی افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۰۰۰ را بوجود آورده است و این ساختار به معنای آن است که باید منتظر یک موج اصلاحی و نزولی به سوی سطح ۲۰۴۹ باشیم. در چارت بعدی به وضوح مشخص است که سطح مقاومت ۲۰۶۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) قوی و مستحکم است که نباید نسبت به این سطح مقاومت بی توجه بود.

با این حال در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۶۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۰۸۴ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی به روشنی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن