تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل پیشین هنوز مورد توجه است و پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۲ به ترتیب به سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۷۶ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۶۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که شکسته شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی پروجکشن بعدی یعنی سطح ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) حرکت خواهد کرد که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که دیروز گفتیم فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت آن نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در صورت افزایش قیمت به بالای خط روند افزایشی، حرکت صعودی به سوی سطح ۱۲۷۶ تایید خواهد شد.

لایحه اصلاح قانون مالیات آمریکا شب گذشته در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد و این لایحه راهی مجلس سنا شده است و در صورت تصویب آن و امضای رییس‌جمهوری، به قانون تبدیل خواهد شد. هر چند که جمهوری خواهان کنگره احتمالا امروز مجبور خواهند شد رای دیگری را به خاطر مسائل رویه ای برگزار کنند اما این لایحه شب گذشته با ۲۲۷ رای موافق در برابر ۲۰۳ رای مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

۱۲ نفر از مخالفان از حزب جمهوری خواه بودند که در هر دو مجلس نمایندگان و سنا اکثریت دارند و این بزرگترین تغییر در نظام مالیاتی آمریکا ظرف سه دهه گذشته است. با توجه به رای مجلس نمایندگان در تایید لایحه تغییر مالیات در آمریکا این احتمال قویا وجود دارد که مجلس سنا نیز بزودی آن را تایید کند. این لایحه پیش از این به دو شکل مجزا یکی در مجلس نمایندگان و یکی در مجلس سنا تصویب شده بود. سپس نمایندگان روی هر دو لایحه کار کردند تا آن را یکی کرده و بعد به رای بگذارند.

همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم طرح‌های اصلاحات مالیاتی مصوبه سنا و مجلس نمایندگان، باید در قالب طرح واحدی تنظیم شود و قبل از امضا از سوی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و قانونی شدن، بعد از اینکه در مجلس نمایندگان موافقت شد باید به زودی تصویب مجلس سنا برسد و انتظار می‌رود که امروز این لایحه در مجلس سنای آمریکا به رای نهایی گذاشته شود و بعد از آن برای رای گیری نهایی امروز به مجلس نمایندگان ارسال شود. از آنجایی که دولت ترامپ و جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ نتوانستند لایحه مهمی را تصویب کنند از این رو دولت قصد دارد با نهایی کردن طرح مالیاتی مصوبه مهمی را در کارنامه خود ثبت کند.

مصاحبه تلفی اخیر آقای نیل کاشکاری رئیس بانک فدرال ‌رزرو مینیا‌پولیس آمریکا با وال استریت ژورنال مبنی بر آنکه افزایش نرخ بهره منجر به رکود اقتصادی خواهد شد و تورم برای مدت زمانی طولانی در سطوح پایین باقی خواهد ماند، باعث تثبیت قیمت جهانی اونس طلا در بالای سطح ۱۲۶۰ شده است و سرمایه گذاران در حال بررسی تاثیرات احتمالی تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا هستند.

در شرایط فعلی نگرانی ها از تبعات نهایی طرح اصلاح مالیاتی بر رشد اقتصادی آمریکا و کاهش ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین می تواند در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۶۵ به تقویت قیمت جهانی اونس طلا به سطح مقاومت ۱۲۶۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱۲۷۶ بیانجامد.

نوسانات امروز بازار بی تردید تحت تاثیر حرکات بازارهای سهام و اخبار مربوط به تصویب نهایی طرح نظام مالیاتی در آمریکا خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به جز شاخص فروش خانه های موجود (پیش بینی بازار ۵٫۵۴ میلیون واحد، رقم قبلی ۵٫۴۸ میلیون واحد) رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا