تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است و قیمت در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است .

علت اصلی این سکوت انتظار برای روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه است که سیاستهای بانکی FOMC و ECB و اوضاع بازار کار آمریکا روشن شود . اخبار متعددی که در این هفته شاهد اعلام آنها خواهیم بود، به جریان افت و خیز بازار کمک خواهد کرد. 

بیشترین توجه، بر تصمیم بانک فدرال ایالات متحده آمریکا برای سرنوشت محرکهای اقتصادی (QE) در روز چهارشنبه متمرکز خواهد بود. انتشار اخبار مهم اقتصادی آمریکا از جمله تولیدات ناخالص داخلی آمریکا، و مهمتر از همه اخبار میزان اشتغال قطعاً واکنشهای متفاوتی را به همراه خواهد داشت

در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که از نظر تکنیکی عطش شدیدی برای خرید طلا وجود دارد و اما بازار بهانه بنیادی خاصی نیافته است. در چنین وضعیتی بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از سطوح ۱۳۴۷ یا ۱۳۰۸ شکسته شود.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یا موج ۳ تشکیل شده است و تا زمانیکه قیمت در این منطقه خنثی در نوسان است هنوز خیلی زود است بگویم که موج افزایشی که از سطح ۱۱۸۰٫۷۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن ) شروع شده به پایان رسیده است .

در صورت شروع حرکت صعودی ، شکسته شدن سطح ۱۳۴۷ موجب صعود قیمت به ۱۳۸۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۳۰۸ موجب کاهش قیمت به سطح ۱۲۹۵ می شود.

به باور ما با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این جلسه در روز چهارشنبه است . در یادداشت های بعدی درباره سناریو های احتمالی نرخ بهره و بیانیه بانک مرکزی آمریکا بحث خواهیم کرد .

از این رو تا قبل از خبرهای مهم این هفته می توان با صعود قیمت در بالای نرخ ۱۳۴۷ اقدام به خرید و در زیر نرخ ۱۳۰۸ اقدام به فروش نمود تا اینکه قیمت از محدوده این روند خنثی خارج شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا