تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده

یکی از مسائل بسیار قابل توجه در عرصه بازارهای مالی رابطه معکوس بین قیمت جهانی اونس نقره و دلار آمریکا با یکدیگر است بطوریکه در هیچ بازاری نمی توان منفرد عمل کرد و به اخبار و اطلاعات مربوط به آن بسنده کرد و باید اطلاعات جامعی اگر نگوییم از تمام بازارها، لااقل از تعداد قابل توجهی از آنها را گردآوری و تحلیل کرد تا به نتیجه ای مطلوب رسید.

البته در اینجا ذکر نکته ای خالی از لطف نیست که در مورد رابطه معکوس نقره و دلار  باید این نکته را در نظر گرفت که رابطه بین ارزها صرفا یکی از چندین پارامتر تاثیر گذار است و ای بسا در شرایط خاص این ملاحظات از طرف بازیگران بازار نادیده گرفته شود. تشخیص اینکه در چه شرایطی این روابط محکم و استوار است و در چه شرایطی سست و ناپایدار به عهده تحلیلگران بازارهای مالی و این مهم خود امری دشوار است.

بنابراین در این مقاله قصد ما الزاما پیش بینی دقیق وضعیت قیمت جهانی اونس نقره در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نیست چرا که چنین عملی چندان عملی به نظر نمی رسد بلکه همانطور از عنوان این نوشتار بر می آید تنها نگاهی خواهد بود به وقایع تکنیکال و هدفهای بعدی قیمت جهانی اونس نقره و به عبارتی به این سوال پاسخ خواهیم داد که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ قیمت جهانی نقره احتمالا به چه اعداد مهمی دست پیدا خواهد کرد و نقاط حمایت و مقاومت مهم قیمت ها چه نرخهای هستند؟

در چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۸٫۰۶ را لمس کند و افزایش بیشتری داشته باشد و با شکست این سطح به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۰٫۸۱ رشد یابد. براساس آن چیزی که در چارت هفتگی پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۴۴٫۱۴ (بالاترین سطح اوت ۲۰۱۱) به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال چرخه سه موجی قیمت اونس نقره از سطح ۱۳٫۶۰ هنوز تکمیل نشده است و این چرخه در جهت خلاف روند نزولی بلند مدت از سطح ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) می باشد و همانطور که در نمودار مربوطه مشخص است موج سوم یعنی موج c توانسته خود را بالای خط روند نزولی رسم شده تثبیت کند و این به منزله ی روند رو به رشد قیمت اونس نقره به سوی سطح ۱۸٫۰۶ می باشد.

به باور ما قیمت اونس نقره در این موج در بیشترین قدرت و پتانسیل افزایشی خود از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح ۲۲٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و یا حداقل اینکه می تواند در این موج خود را تا سطح ۱۹٫۵۰ بالا بکشاند.

باید توجه داشت که قیمت اونس نقره دو مرتبه در شکست سطح حمایت ۱۵٫۷۴ ناموفق بوده است که اطراف این سطح یک الگوی کف اوج پایین (high- low bottom) را شکل داده است و این الگو زمانیکه قیمت اونس نقره به بالای سطح مقاومت ۱۸٫۰۶ برسد بیشتر تایید می گردد که در این صورت می تواند حد تارگت افزایشی ۲۰٫۸۱ را نشانه بگیرد. لازم به ذکر است در این مدت هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۵٫۷۴ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره