تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی بیت کوین در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی بیت کوین در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۸ پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح ۱۹۶۶۶ دلار یعنی بالاترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

بیت کوین یک نوآوری اینترنتی و یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً دیجیتال را بوجود آورده است. نوآوری بودن بیتکوین به این معناست که خالقان آن توانسته ‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی عمیقی که از سطح ۱۹۶۶۶ شاهد بودیم در قالب موج (۴) شکل گرفته است چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۸۳۰ (پایین ترین سطح ۱۶ جولای ۲۰۱۷) محسوب می شود و به باور ما این موج تکمیل شده است و بعد از آن موج افزایشی (۵) شروع خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال کل چرخه فوق به عنوان یک موج بزرگ III در نظر گرفته می شود که سومین موج از چرخه پنج موجی بلند مدت از سطح ۷۵۱ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد. هر چند ساختار موج پیچیده است اما همین ساختار پیچیده یک سناریوی احتمالی را به ما نشان می دهد که قیمت جهانی بیت کوین در روند صعودی بلند مدت قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن گواه آن است که بیت کوین در نزدیکی سطح ۱۱۰۶۶ حمایت شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از موج (۳) قرار دارد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر دیده می شود قیمت بیت کوین نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. برای کاهش قیمت نفوذ قیمت به پایین سطح حمایت ۱۱۰۶۶ برای تغییر این روند صعودی لازم است که می تواند منجر به شروع حرکت کاهشی قیمت به سطح ۷۹۷۴ گردد.

البته قبل از این سطح حمایت یک حمایت دیگری در نرخهای بالا یعنی سطح ۱۲۶۹۹ وحود دارد که فعلا قیمت خود را بالای این سطح تثبیت کرده است. بنابراین، اگر روند افزایشی قیمت بین کوین طی سه ماهه اول سال جاری بالای سطوح حمایت فوق ادامه یابد، در موج (۵) احتمال لمس دوباره سطح ۱۹۶۶۶ دلار وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی بیت کوین ارز دیجیتالی