تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

همانطور که دیروز پیش بینی کردیم ، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت خام آمریکا از سطح حمایت ۹۴٫۶۵ دلار/ بشکه عبور کند و تا منطقه ۹۳٫۵۸ کاهش یابد و تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از موج افزایشی (c) تشکیل شده است که از سطح ۹۰٫۱۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه) شروع شده است و فعلا به عنوان مانع در برابر نزول قیمت نفت عمل کرده است و اجازه کاهش بیشتر نفت به سوی ۹۳٫۵۸ را نداده است اما به محض اینکه این سطح یعنی نرخ ۹۴٫۶۵  شکسته شود راه برای کاهش قیمت تا سطح ۹۳٫۵۸ هموار خواهد شد.

به باور ما کاهش سریع قیمت در روز دوشنبه از سطح ۹۷٫۱۷ هنوز به اتمام نرسیده است زیرا به احتمال زیاد این حرکت در سه موج تشکیل شده است و تا به حال فقط دو موج آن تکمیل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت با به زیر موج a یعنی زیر سطح ۹۴٫۶۵ بکشاند و ممکن است با شکسته شدن آن  تا سطح ۹۳٫۵۸ و حتی تا اطراف سطح ۹۲ ( ضلع پایینی خط روند تونل) کاهش یابد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت در منطقه ۹۶٫۲۶ قرار گرفته است و تنها در صورت شکست کامل و تثبیت حداقل ۲ ساعته بالای آن موجب تقویت به سوی ۹۷٫۰۵ خواهد شد.در غیر این صورت عدم توانایی برای شکستن سطح ۹۶٫۲۶ این گمانه را تقویت می کند که حرکت نزولی در موج c  ادامه خواهد داشت. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۰۳٫۷۷ دلار/ بشکه را لمس نماید و حتی ممکن است با شکسته شدن آن تا سطح ۱۰۲٫۴۲ کاهش یابد. در چارت زیر می بینید که حرکت سه موجی قیمت از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) در سطح ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح روز سه شنبه ) به پیک یا سقف خود دست یافته است .

تحلیل سطوح فیبوناچی نیز نشان می دهد که موج سوم یعنی موج c از نظر طولی با موج a برابر بوده است و کامل شدن این چرخه از امواج الیوتی نشان می دهد که قیمت نفت برنت می تواند از همان نقطه ی که استارت افزایش قیمت را زده بود مجدد به سوی این سطح یعنی ۹۶٫۷۵ کاهش یابد .

البته کاهش قیمت به این سطح چند روز یا هفته به طول خواهد انجامید. در هر صورت برای امروز استمرار حرکت نزولی و شکسته شدن سطح ۱۰۳٫۷۷ می تواند راه را برای کاهش قیمت نفت برنت تا نرخ ۱۰۲٫۴۳ هموار کند. سطح مقاومت نیز در اطراف نرخ ۱۰۴٫۶۰ دلار/ بشکه تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت