تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۱۲۷ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۷۰۸۵ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را ادامه ی حرکت اصلاحی و نزولی قیمت از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) نشان داده است و به باور ما این حرکت هنوز تکمیل نشده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این موج اصلاحی در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده است و موج سوم یعنی موج c دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۷۰۸۵ پایین خواهد کشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر از موج افزایشی (C) سطح حمایت قیمت مس را بر روی ۷۱۲۷ نشان می دهد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی می باشد که موقتا مانع از کاهش قیمت مس شده است.

همانطور که می دانیم فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۷۱۲۷ به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۷۱۷۷ (بالاترین سطح ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷) پایان می یابد و در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح حمایت ۷۰۸۵ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۷۰۰۸ می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۲۱۷۹ کاهش داشته باشد و سیگنال فروش صادر کرده است که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۲۲۲۱ در چارت بعدی به وضوح نشان داده است. همانطور که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید این سطح حمایت ۲۲۲۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

همانطور که می دانیم فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

سطح حمایت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۲۱۷۹ دیده می شود که انتظار داریم از نزدیکی این سطح حمایت موج اصلاحی فعلی پایان یابد. این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که به باور ما موج c دیر یا زود می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا حدود سطح ۲۱۷۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند که این سطح در نزدیکی سطح حمایت ۲۱۷۹ می باشد.

هر چند برخورد قیمت به سطح حمایت ۲۱۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) موقتا مانع از ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی شده است اما این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد امروز در نرخهای پایین سطح مقاومت ۲۲۲۱ به پایان می رسد و بعد از آن می بایست منتظر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۲۱۷۹ و ۲۱۷۷ دلار در هر تن باشیم که این تارگت ها در چارت بعدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن