تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۲٫۶۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید جدید و افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۶۶ می شود.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۴۹٫۱۰ قرار دارد و تجربیات تکنیکال نشان می دهد که خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی به ندرت به عنوان سقف و پیک قیمت شناخته می شود هر چند که اندیکاتور RSI به قرار گرفتن قیمت در حالت اشباع از خرید اشاره دارد.

محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت نفت آمریکا به سطح مقاومت ۶۳٫۶۶ افزایش یابد و موقتا در حوالی آن سقف قیمتی خود را تشکیل دهد. در حرکت اصلاحی نیز سطح حمایت بر روی ۶۱٫۶۵ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین ۶۱٫۶۵ بسته شود منجر به برگشت و اصلاح قیمت به ترتیب به سطوح ۶۱٫۱۰ (پایین ترین سطح ۵ ژانویه ۲۰۱۷) و ۶۰٫۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا سیگنال خرید به ۶۲٫۶۷ صادر کرده است و از نظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال کاهش تولید اوپک و روسیه و پایین آمدن تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا از جمله دلایل صعود قیمت نفت آمریکا به بالاترین نرخهای خود از سال ۲۰۱۵ به این سو می باشد که هنوز پایدار است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۸٫۵۱ را تاچ کند و با شکست آن به سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۰۶ افزایش پیدا کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این موج افزایشی بعد از آنکه شاهد یک حرکت اصلاحی کوتاه به ۶۷٫۲۶ بودیم امتداد بیشتری یافته است و قیمت نفت برنت دریای شمال خود را بالای خط روند افزایشی رسم شده تثبیت کرده است که به معنای استمرار روند صعودی آن در چارت بعدی است.

به باور ما قیمت نفت دریای شمال دیر یا زود در این موج می تواند خود را تا سطح ۶۹٫۶۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی سطح حمایت بر روی ۶۷٫۸۲ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به اصلاح و برگشت قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۷٫۴۰ دلار در هر بشکه می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن