تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۸۵ دلار در هر تن را تاچ کند و این حرکت را ادامه ی حرکت اصلاحی و نزولی قیمت از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این موج اصلاحی در قالب سه موج صورت گرفته است و به همین خاطر پیش بینی می شود موج سوم یعنی موج c دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۷۰۸۵ پایین بکشاند که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که قیمت آن بعد از کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۷۱۲۷ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) مقداری از مومنتوم نزولی خود را از دست داده است و این احتمال قویا وجود دارد که در حوالی سطح ۷۰۸۵ مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن با افزایش روبرو شود.

گفتنی است امروز سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۷۱۷۷ (بالاترین سطح ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۲۶۵ می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح ۲۱۹۶ و ۲۲۰۷ اصلاح کند که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۲۱۷۷ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که توسط سطح حمایت دیگری در ۲۱۷۹ این منطقه را تبدیل به حمایت مهم برای قیمت آلومینیم آلیاژی کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی سطح ۲۱۷۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

بررسی اندیکاتور یک ساعته RSI نیز به خسته شدن حرکت نزولی قیمت اشاره می کند که همین مساله احتمال برگشت قیمت و حرکت اصلاحی افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی در چارت مربوطه را بیشتر کرده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۲۱۷۱ (پایین ترین سطح ۸ ژانویه ۲۰۱۸) منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت ۲۱۴۵ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) می گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن