تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۳٫۶۶ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطوح ۶۴٫۱۷ و ۶۴٫۷۲ افزایش یابد و دوباره سیگنال خرید صادر کند. همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۳٫۶۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از روند افزایشی ۴۹٫۱۰ قرار دارد.

بررسی امواج الیوت ویو بیانگر قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی پنجم یعنی موج ۵ می باشد که دیر یا زود می تواند قیمت را تا سطوح ۶۴٫۷۲ و ۶۵٫۳۸ بالا بکشاند که این سطوح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده در چارت پایین می باشد.

باید توجه داشت روند صعودی قیمت از سطح ۵۶٫۰۹ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) اشاره به تعداد زیادی از کندل استیک های افزایشی می باشد که نشاندهنده مومنتوم صعودی است که خریداران روند بازار را در اختیار دارند و افزایش قیمت نفت آمریکا به سطح ۶۵٫۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی) ممکن است خیلی سریع اتفاق بیفتد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۲٫۶۷ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۹٫۶۱ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح ۷۰٫۳۰ افزایش یابد و دوباره سیگنال خرید صادر کند که در نمودار زیر مشخص است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از روند افزایشی ۳ می باشد و سیگنال خرید برای معامله گران صادر کرده است.

هر چند تعیین پیک و سقف قیمت در این موج کمی دشوار به نظر می رسد اما بررسی روند روزانه قیمت نشان می دهد که قیمت از سطح مقاومت ۶۸٫۲۴ از موج افزایشی C عبور کرده است و در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ می باشد و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۷۵٫۶۲ برخوردار است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۸٫۵۱ دلار در هر بشکه خواهد بود. خبر کاهش موجودی ذخایر هفتگی نفت خام سبک آمریکا می تواند هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرد و پیش بینی می کنیم، حرکت به نفع قیمت نفت پیش رود.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که ذخایر آن در هفته منتهی به ۵ ژانویه ۲۰۱۸ به میزان ۱۱٫۱۹۰- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۴٫۹۹۲- میلیون بشکه به میزان ۳٫۹۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود از رقم قبلی ۷٫۴۱۹- میلیون بشکه به میزان ۳٫۸۹۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. در واکنش به خبر کاهش موجودی ذخایر موسسه نفت آمریکا (API) قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال به بالاترین نرخهای ۳ ساله گذشته صعود کرده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن