تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی ضعیف خود در حوالی سطح مقاومت ۷۱۵۳ دلار در هر تن پایان دهد و بعد از آن دوباره سطح حمایت ۷۰۸۵ را تاچ کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و تثبیت قیمت پایین خط روند نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارند. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) نشان می دهد که قیمت آن به زیر سطح حمایت ۷۱۲۲ کاهش یافته است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس دوباره به پایین این سطح کاهش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی کاهش قیمت مس به زیر سطح ۷۰۸۵ شکست سطح حمایت ۷۱۲۲ را بیشتر تایید خواهد کرد و براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی تارگت نزولی بعدی سطح ۷۰۰۴ پیش بینی می شود که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها رشد قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۷۱۵۳ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث افزایش کوتاه و جزئی به سوی سطح مقاومت ۷۱۹۴ می شود که در چارت پایین دیده می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۱۴۵ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۲۱۱۱ می شود.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود در شکست سطح حمایت ۲۱۴۵ ممکن است ناموفق باشد زیرا در چارت بعدی شاهد هیچ حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت قبلی ۲۱۸۰ نبودیم و از آنجایی که این سطح حمایت قوی تر از حمایت قبلی است ممکن است در برخورد به این سطح شاهد برگشت و اصلاح قیمت این فلز باشیم.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) به معنای خسته شدن روند نزولی قیمت آن است و برای امروز در حرکت صعودی تنها چنانچه سطح مقاومت ۲۱۷۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۲۰۰ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به سقف کانال نزولی در چارت بعدی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن