تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین سطوح ۱۳۲۸ و ۱۳۱۱ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۳۲۸ شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید به سوی سطح ۱۳۴۱ می شود اما باید توجه داشت که واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) گرایش کوتاه مدت را کاهشی نشان می دهد و اگر سطح حمایت ۱۳۱۱ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۲۹۶ می شود.

اندیکاتور م کدی در زیر گروه اسیلاتورها قرار می‌گیرد؛ چرا که همواره حول یک سطح ثابت صفر در حال نوسان است. نحوه شکل‌ گیری این‌ اندیکاتور هم با استفاده از میانگین‌های متحرک است. به این صورت که اگر مقادیر یک میانگین متحرک ۲۶ روزه نمایی را از مقادیر میانگین متحرک ۱۲ روزه نمایی برای یک سهم کم کنیم ‌اندیکاتور شکل گرفته مک دی خواهد بود.

در کنار نمودار اصلی مک دی همواره دو منحنی دیگر نیز استفاده می‌شود. یکی نمودار خط سیگنال (Signal Line) و دیگری نمودار هیستو گرام (MACD Histogram). خط سیگنال خود تشکیل شده از میانگین متحرک نمایی ۹ روزه مک دی و نمودار هیستوگرام تفاوت بین مک دی و نمودار خط سیگنال است. معمولا در تحلیل‌ها تمرکز ما بیشتر روی مک دی و همچنین خط سیگنال است.

دیروز خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد، مقامات چینی که در حال بازنگری ذخایر ارزی این کشور هستند پیشنهاد داده اند که میزان خرید اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را کاهش یا متوقف کنند و با انتشار این خبر قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۳۲۶ افزایش یافت اما پس از آنکه مقامات چینی این خبر را ساختگی اعلام کردند قیمت جهانی طلا به سطح ۱۳۱۵ اصلاح کرد و در فعلا از نقطه نظر تکنیکال سقف دو قلوی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۲۵ ساخته شده است تا اینکه یکی از سطوح ۱۳۲۸ یا ۱۳۱۱ با قدرت شکسته شود و جهت قیمت آن مشخص گردد.

در خبر روز گذتشه اعلام شده بود که از نظر مقامات چینی اوراق قرضه دولتی آمریکا نسبت به سایر دارایی ها جذابیت کمتری دارد و همچنین تنش های تجاری بین آمریکا و چین از دلایل چنین پیشنهادی برای کاهش یا توقف خرید اوراق قرضه خزانه داری آمریکا ذکر شده است که این خبر نتوانست قیمت جهانی طلا را بیشتر از سطح ۱۳۲۶ بالا ببرد. گفتنی است قبل از انتشار این خبر چین میزان ذخایر خرید اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در ماه اکتبر را ۱٫۱۸۹ تریلیون دلار و در ماه سپتامبر بدون بازبینی ۱٫۱۸۱ تریلیون دلار اعلام کرده بود.

امروز از آمریکا شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۴۵۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۵۰۰۰۰) و شاخص تورم بهای تولیدکنندگان ( پیش بینی ماهیانه %۰٫۲ و پیش بینی سالیانه %۳٫۰۰) و فردا شاخص قیمت مصرف کنندگان (پیش بینی ماهیانه %۰٫۲ و پیش بینی سالیانه %۲٫۱) اعلام می شوند. همچنین آقای ویلیام دادلی رئیس بانک فدرال نیویورک آمریکا حدود ساعت ۲۴:۰۰ امشب سخنرانی خواهد داشت.

شاخص بهای مصرف کنندگان آمریکا (CPI) تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش  نرخ تورم  بکار می رود و شاخص PPI تعیین کننده قیمت در سطح تولید کننده است، قبل از آنکه کالا به دست مصرف کننده برسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا