تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۳٫۶۶ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۶۴٫۱۷ و ۶۴٫۷۲ سیگنال خرید صادر کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۳٫۶۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۴۹٫۱۰ تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی iii قرار دارد که سومین موج از موج گسترش یافته پنجم می باشد که می تواند در این موج قیمت نفت آمریکا را تا سطوح ۶۴٫۷۲ و ۶۵٫۳۸ بالا بکشاند که این سطوح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر در چارت یک ساعته سطح حمایت قیمت را بر روی ۶۳٫۲۶ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از موج iii می باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۳٫۲۶ منجر به برگشت و اصلاح به سوی سطوح ۶۲٫۹۴ و ۶۲٫۶۲ می شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال تمدید توافق اوپک و کاهش ذخایر نفت آمریکا همگی به افزایش قیمت نفت کمک کرده اند. اوپک و روسیه توافق کردند، میزان تولید خود را کاهش دهند و این توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت. این کاهش‌ها  بیشتر به منظور کاهش عرضه و تقویت قیمت نفت صورت گرفته است.

موسسه امریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد که ذخایر نفت در هفته منتهی به ۵ ژانویه ۱۱٫۲ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۱۶٫۶ میلیون بشکه رسیده است و موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا نیز به میزان ۴٫۹۴۸- میلیون بشکه کاهش یافت و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۹٫۶۱ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۹٫۰۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۶۹٫۰۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۹٫۶۱ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدیدی با هدف ۷۰٫۳۰ صادر خواهد کرد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در تحلیل بلند مدت نشان می دهد که سطح مقاومت ۶۸٫۲۴ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت شکسته شده است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۷۱٫۳۷ حرکت خواهد کرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۶۸٫۷۵ یا ۶۸٫۵۱ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن