تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۷۱۹۴ دلار در هر تن را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود سیگنال خرید با حد تارگت ۷۲۵۶ در بازار صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۷۱۹۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال چرخه سه موجی قیمت مس از این سطح هنوز تکمیل نشده است که این موضوع را حرکت افزایشی قیمت از سطح ۷۰۸۶ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه ۲۰۱۷) نشان داده است. هر چند هنوز مشخص نیست که روند افزایشی قیمت مس از سرگرفته شده باشد اما حداقل می توان چنین نتیجه گرفت که امروز قیمت آن ممکن است به سطح ۷۲۵۶ نزدیک شود که این سطح سقف موج b است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۷۱۲۲ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۷۰۰۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۲۲۲۱ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید با حد تارگت ۲۲۴۸ در بازار صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

به باور ما چرخه سه موجی قیمت از بالاترین این سطح تکمیل شده است و ممکن است قیمت آن به سوی سقف موج دوم یعنی موج b در حوالی سطح ۲۲۴۸ حرکت کند. افزایش شارپی قیمت از سطح ۲۱۴۹ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه ۲۰۱۸) اشاره به از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی دارد و گفتنی است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۲۱۷۹ دلار در هر تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن