تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بین کوین سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۱۵۲۵۴ دلار افزایش یابد و با شکست آن پتانسیل صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۶۰۱۱ را فراهم آورد. همانطور که در چارت پایین بیت کوین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۵۲۵۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۵۰ (پایین ترین سطح ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷) به ۱۷۲۳۵ (بالاترین سطح ۶ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی شارپی قیمت بیت کوین از سطح ۱۳۴۱۲ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه ۲۰۱۸) به معنای تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۷۲۳۵ است و واگرایی افزایشی در اندیکاتور مک دی (MACD) تاییدی در جهت وارونه شدن روند نزولی قیمت بین کوین می باشد.

به باور ما قبل از اینکه بین کوین دوباره با افزایش روبرو شود ممکن است قیمت آن مقداری به سطوح حمایت ۱۴۰۳۱ یا ۱۳۲۷۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) اصلاح کند که این حرکت صرفا یک حرکت برگشتی و پول بک به سمت خط روند نزولی رسم شده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۲۷ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۲۰۵۰ دلار خواهد شد.

بیت کوین یک نوآوری اینترنتی و یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً دیجیتال را بوجود آورده است. نوآوری بودن بیت کوین به این معناست که خالقان آن توانسته ‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند.

بیت کوین شبکه ‌ای است که تحت کنترل هیچ ‌کس نیست و یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. پول‌های معمولی به وسیله بانک ‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک ‌های مرکزی تصمیم می ‌گیرند این پول‌ ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره ‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند. این ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترلی ندارند. به جای آن، هرکسی روی شبکه کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار بیت کوین و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌اش روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد. بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

همچنین بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم ‌افزاهای رایانه ‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود. این ارز دیجیتال اولین نمونه، از ارزهایی است که با نام ارزهای رمز پایه شناخته می‌شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بین کوین